Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min pålle såg ut så bakom manken när jag köpte honom. En duktig sadelmakare som provade ut en sadel och stoppade upp den ordentligt runt manken blev vår lösning. Nu har häst en normalt musklad rygg
Det kan ju vara precis det som är problemet, sadeln är för vid eftersom musklerna den ska vila på inte finns där. Fyll ut med fårskinnspadd, så ryggen får tid att själv fylla ut, och ring den där sadelmakaren under tiden. Inte ens säkert att det är rätt sadel för hästen.Tack för svar! Sadeln vi har nu är Vid och jag tycker den är för stor! Dom i stallet säger att det sitter bra men något vid kanske men jag tycker den är hemsk.. den åker bak mycket vid ridning utan padd under schabraket o utan Förbygel; så ska det ej vara. Har haft hästen i snart två månader så har ej hunnit muskla honom ännu. Jag ser lite skillnad nu på rumpan iaf. Kan ta nya bilder ikväll. Han har sadelläget ganska långt bak enligt mig, hans bogblad går rätt långt bak, därav måste man dra bak sadeln en del = den är vid och tryck läggs framtill som ni säger. Ska man padda upp fram tillsvidare?