Sadelkammare för inackorderingar.

Sv: Sadelkammare för inackorderingar.

Men hallå vi fryser ju annars (läs jag fryser) :angel:

F ö kan jag meddela att jag INTE är nöjd med lösningen hos oss just nu. Det är väl inte direkt rörigt (eller jo lite) men vi får sannerligen inte in allt i sadelkammaren, så allt dyrt som vi är rädda om åker in där och resten är på öppna lagerhyllor utanför på logen. En dröm till sommaren är smarta garderober med 1/häst där man kan "gömma" undan lite saker! Men vi har både toa och kök i vår så många vägger tas upp av tex dörrar el fönster
Tillägg: Hade jag kunnat ha egen så ja tack gärna!

Någon som hade velat rita på en sadelkammare 3x3 med en dörr på ena sidan, normalmått, utan fönster plats för 7 pållar?

Vad har ni för temperatur i sadelkammarn?

ca 10-12 grader där lädret är skulle jag tro. Inte för varmt men ej heller rått och fuktigt.

I förråd ca 8 grader. Här har vi även morötterna förvarade och de mår jättebra där.

I täckestorkrum finns varmluftsfläkt och avfuktare som bara är på när det hänger blöta täcken där.

I omklädningsrum/fikarum är det ca 15-17 grader.

El är dyrt!

naaaj:b men man behöver mycke när man har 3 storlekar på hästarna:b kan ju inte ha något tillsammans:b

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig... 2
Svar
28
· Visningar
5 416
Senast: Polibek
·
Gnägg Hur ska jag tänka...? Stallet har 4 boxar ( vi har 2 ridhästar samt 2 shettisar för körning, alla hästarna går på lösdrift och kommer i...
Svar
7
· Visningar
1 742
Senast: pajaztar
·
Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 235
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka