Sadelhjälp!

L

LinneaM

Min sadel passar inte längre, han fick små bulor under sadeln när jag red.

Tänkte bara höra om ni har tips på vilka sadlar som skulle kunna passa? Jag har noll koll på sadlar. :o

Först hade jag en Cliff Barnsby Kanter, hade den i 2 mån, sen passade inte den längre. Bytte till en Crown jessica MW 17". Men nu passar inte den heller. Han är ganska bred över ryggen. Senast vi var och provade fanns det bara en sadel som kunde passa.

Ska till sadelutprovaren den 22 april.

Bild på ryggen från sidan
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_25/19770000-19779999/640x480/19777696.jpg

hela albumet suddiga och dåliga bilder.

Sv: Sadelhjälp!

Hej, Jag tycker det ser ut som din häst är relativt rak över ryggen. Så värst svängd är h*n inte. Hade en ganska svängd sadel på min häst innan som hon också fick knutor av. Trycket blev då under putorna och ovan bogbladen. :crazy: Min sadelprovare informerade mig om att min häst hade en rygg mer åt det raka hållet. Om så, passar tex Isabell Werth Wintec bra. Finns i många breddgrader. Ryggmusklerna växer nu! :banana:
Lycka till,
Må gott

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Utrustning Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova. Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Freazer
·
Utrustning Då min häst byggt på sig fram så började gamla allround/hoppsadeln tryckas längre bak. Letade runt efter beg sadel eftersom jag tyckte...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 852
Utrustning En av mina sadlar ligger inte bra på hästen den har används på längre. Började med att hästen blev sur när sadeln kom på i samband med...
Svar
0
· Visningar
642
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix