Sadelhjälp!

J

Jaba

JAg måste byta sadel.
Har en appalosa silver star mot hopp som jag tycker väldigt mycket om men den är för smal (33) samt att den kanske lutar en aning bak.

Hästen i fråga har hög manke och är ganska bred över bogarna. Ganska lagom svank. HAn är inte direkt rak iaf.
En något bredare appalosa (35 eller 95 grader) funkar således inte då mankfriheten inet blir tillsäcklig. Men jag vill ha en sadel som liknar appalosan. Med tanke på stöden för knän och vader är dom varken för små eller för mycket utan helt lagom i denna sadel.

Min fråga är då vad finns det för andra sadlar som skulle kunna passa denna häst med lika mycket stöd för benen?

Hendri de rivel hade jag förr och tyckte om den.
På vilka hästar ligger den bra? Skulle en 32 passa min häst?

Andra förlag på billigare mäkessadlar?

Sv: Sadelhjälp!

Jag tror du får mera hjälp under "utrustning" för en sån här fråga, och moderatorn kommer nog att flytta tråden så du slipper dubbelposta.

Sv: Sadelhjälp!

Hejsan.
Vet av egen erfarenhet hur svårt det är med sadlar som passar. Jag tycker att du ska ta hjälp av en sadelutprovare som kan lite om sadler osv. Jag har själv märkt vilken skillnad det blir med rätt sadel på ryggen.
Lycka till. Mvh Nisse

Liknande trådar

Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 156
Senast: VegaL
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 171
Senast: lillamy73
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 801
Senast: tuaphua
·
Hoppning Hej alla! Har fått i uppgift av min vän som inte har något konto här på buke att fråga om hoppsadel till hennes otroligt överbyggda...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: saltopeppar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31