Sadelhjälp dressyrsadel

C

Crona

Hej
Tänkte ta hjälp av er som kan detta och har ett öga för vad som kan passa.

Har i dag en albion MM normal bom 17 tum men denna ligger inte bra
Allt jag har provat hitintills har tryckt på bokbladen och sadla längre bak kasar den bara fram eller dras bak av magen så det fukr int:idea: vad tror ni kan passa!

http://www.pixbox.se/pic_show_id23141259.html
23141259.jpg

23141231.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sadelhjälp dressyrsadel

blev lite knepigt med bilderna hoppas ni har överseende

din häst ser ut att ha lite liknande rygg/manke (hög manke) som mitt sto.
Jag hade jätte stora probem att hitta sadel, men tillslut så blev det en kentaur penelopa, hon är halvblod med mycket fullblod i alltså ganska smäcker över ryggen men jag fick ändå ta bomvidd 3, som är normal mot vid om jag fattat rätt.
och den är helt underbar att sitta i med lagom stora knästöd..
värt att prova?

22023033.jpg

din häst ser ut att ha lite liknande rygg/manke (hög manke) som mitt sto.
Jag hade jätte stora probem att hitta sadel, men tillslut så blev det en kentaur penelopa, hon är halvblod med mycket fullblod i alltså ganska smäcker över ryggen men jag fick ändå ta bomvidd 3, som är normal mot vid om jag fattat rätt.
och den är helt underbar att sitta i med lagom stora knästöd..
värt att prova?

22023033.jpg

Tack för ditt svar läste dock att kenatur har längre anläggningsyta , så då fungerar det inte alls på honom .... tack ändå

din häst har svängd rygg och hög manke. albion som är jätterak måste ligga åt skogen på henne... prestige däremot är gjord för såna ryggar. jaguar cc, amerigo, childeric, dominus är andra som är värd att prova.

din häst har svängd rygg och hög manke. albion som är jätterak måste ligga åt skogen på henne... prestige däremot är gjord för såna ryggar. jaguar cc, amerigo, childeric, dominus är andra som är värd att prova.

Ok tack för svar , han blir mkt rakare vid rining.
albionen ligger bra för utom att den kommer för nära bogbladen, men ska testa lite av dessa sadlar

Funderade lite på Edinburgh/Wellington... De är böjda men jag vet inte om de är tillräckligt. Det beror på som du säger, hur mycket rakare hästen blir vid arbete.

Har också svårt att tro att en Albion ligger vettigt på den ryggen.

ska undersöka det .... :) tack för all hjälp

Jag håller på o försöker hitta en dressyrsadel till en ponny som liknar din häst väldigt mycket i rygglinjen. Och hon är inte alls svängd i ryggen när hon arbetar, tvärtom så blir hon spikrak.

Det som jag kommit fram till så här långt är att rundbossor funkar inte alls på denna typ av rygg utan kilbossa måste till. Och det har du ju t ex på en Wellington men då får du nog ta en Elite och inte en Greenline för den är mer svängd och det kan nog inte din häst ha.

Jag tror på en Bates Caprilli till din häst, har du provat den?

ska undersöka detta ..... annnars är jag inne på en jaguar lite äldre sak.... :p

Jag håller på o försöker hitta en dressyrsadel till en ponny som liknar din häst väldigt mycket i rygglinjen. Och hon är inte alls svängd i ryggen när hon arbetar, tvärtom så blir hon spikrak.

Det som jag kommit fram till så här långt är att rundbossor funkar inte alls på denna typ av rygg utan kilbossa måste till. Och det har du ju t ex på en Wellington men då får du nog ta en Elite och inte en Greenline för den är mer svängd och det kan nog inte din häst ha.

Jag tror på en Bates Caprilli till din häst, har du provat den?

DEt står att de har lång anläggnings yta :confused: det fungerar inte på han ...:cry:

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 281
Senast: Aifos
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 488
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka