sadelgjordsstroppar

Sv: sadelgjordsstroppar

En sadelmakare kan säkert byta ut de som redan finns på sadeln till några som är längre.

Jag har sett på Ekohallen en ca 15 cm lång läderrem med spänne i ena sidan, som ett kort stigläder ungefär, som hette just "Sadelstroppsförlängare".
Kanske det kan duga?

kristel skrev:
Jag har sett på Ekohallen en ca 15 cm lång läderrem med spänne i ena sidan, som ett kort stigläder ungefär, som hette just "Sadelstroppsförlängare".
Kanske det kan duga?
Tackar för det!

kristel skrev:
Kanske det kan duga?

Jezz: Jag har har en sån till min häst! Fungerar jättebra! (Gräsmage + Vinterpäls :smirk: :crazy: ) Fanns hos min lokala ridsportaffär också! kostade där 79:-, men det är säkert billigare hos eko!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Vet någon vart man kan köpa nya sadelgjordsstroppar passande Wintec?
Svar
6
· Visningar
709
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 072
Senast: iNHALE
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
722
Senast: fio
·
Utrustning Är det någon som vet vad hjälpmedlet heter som man kan sätta på släpets kulhandske (eller ev att man sätter det någon annanstans i...
Svar
4
· Visningar
228
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka