Sadelgjord

Susz

Trådstartare
Jag har köpt en "westernsadel" men vet inte hur jag ska göra med
sadelgjorden ??!! Hur sätter man fast den ?? Kan man inte använda en "vanlig" gjord hur gör man då i så fall för att sätta fast en vanlig gjord eftersom det inte finns remmar med hål i ???.

Tacksam för alla svar för jag känner att gjorden är så tunn så kanske den skär in i hästen... + att gjorden kanske inte sitter fast ordentligt

/ Susz

Sv: Sadelgjord

Tack så mycket för ditt svar...nu gick det upp ett ljus för mig.
Jag har ju bara de långa "snörena" som man fäster gjorden i...
Man är ett pucko ibland...

Sv: Sadelgjord

Ja så kan det gå!:D
Du har väl en kort på ena sidan (höger) och en längre tie-strap på andra sidan(vänster), eller är båda långa kanske??

jaja, lycka till då!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 875
Senast: starcraft
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 151
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈