Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är det för skillnad på en dressyrgjord och vanlig hederlig gjord.
Jag har en dressyrgjord på 40 cm och den är jättesvår att spänna, får knappt tag i stropparna när man ska sadla.
Vad använder ni och vad tycker ni är bäst?
Tättran
Jag kör helt enkelt med en 14strängad som är så lång 1m så att jag med lätthet kan dra mera under ridning utan att hoppa av . Han drar upp magen ganska mycker under ridningen. Skulle aldrig kunna dra så mycket redan från början.
jag har också en HDR och har en top reiter gjord 40 cm som jag drar ca 4 hål på varje sida och jag har en stor islänning 146, men förmodligen är din för fet så rid mer och minska kraften så ska du nog se att det funkar
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.