Sadelgjord och pad?

F

Fabbe

Vad skall man ha för stolek på w- sadelgjord? Skall köpa w-sadel men har ingen koll på sadelgjordarna. Han har 130 cm på vanlig sadelgjord. Och vad skall man ha för pad? Eller skall man ha filt istället..?

Sv: Sadelgjord och pad?

Hm.... Jag har för mig att Harry hade 130..... Och han har en 32" gjord eller var det 33":rofl: Jisses vilket minne jag har:o

Om du ska ha en padd så ska du inte köpa en Built Up, såvida sadeln inte är för bred framtill då är en sådan perfekt;)
Om du ska ha en filt så msåte du ha något typ av underlägg för bara en filt är för tunnt eftersom sadeln inte har någon stoppning.

Fick du något svar eller tjorvade jag bara till det:eek:

Sv: Sadelgjord och pad?

Mount Never Rest skrev:
Hm.... Jag har för mig att Harry hade 130..... Och han har en 32" gjord eller var det 33":rofl: Jisses vilket minne jag har:o

Om du ska ha en padd så ska du inte köpa en Built Up, såvida sadeln inte är för bred framtill då är en sådan perfekt;)
Om du ska ha en filt så msåte du ha något typ av underlägg för bara en filt är för tunnt eftersom sadeln inte har någon stoppning.

Fick du något svar eller tjorvade jag bara till det:eek:

Okej...då vet jag lite vad jag skall köpa...:) Tack

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 055
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA