Sadelfunderingar

Mitrolle

Trådstartare
Har ju en unghäst som just nu har en flatback med fårskinnspad under ihop med sin morsa, men tanken är ju att hon ska få en egen sadel såsmåningom. Jag har redan :angel: varit och klämt på lite sadlar i affären (Granngården) och är inne på vilken färg det ska vara iaf :D

Jag har tittat på Prestige Golden Star (ca 10 000), Jacson Santa Cruz (ca 6000) och några andra de hade där. Färgen ska vara rödbrun ungefär (vet inte vad alla olika nyanser kallas dock). Jag funderar nu på lite kvalitet och sådär, hur är de jag nämnde i kvalitet?

Jag kommer inte köpa sadel just nu hur som helst då hästen ska växa mer först, men det är roligt att fundera!

Hon ser ut såhär i ryggen: http://i19.photobucket.com/albums/b173/mitrolle/My horses/IMG_46052.jpg (extremt tjock efter betet där dock! :o )

Vad tror ni kan tänkas passa henne, f.ö. ? Innan hon blev väldigt bred låg min Crown Regal dressyr perfekt på henne. Hon har nu en rak flatback, Oxford cc.

Sv: Sadelfunderingar

Som hon ser ut nu så är GS för svängd, hon har en typisk unghäst-överlinje, dvs rak. Men det kan hända hon blir mer svängd när hon blir mer musklad, min blev iaf det.

Sv: Sadelfunderingar

Hon har för rak rygg för Prestige...

Prova FB, Globus, Albion, Lemetex, Stubben Avalon eller Edelweiss NT Deluxe, Clincher, finns fler men dessa kom jag på nu, och jag är för trött för att engagera mig ytterligare...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka