Sv: Sadel

Athenan verkar underbar, synd att sitsen är mjuk :d :(
varför är det så svårt att hitta hårda sadlar för :mad:

Atenan är en bomsadel om jag fattat rätt eller?? .... Hectorsadeln är väl känd för att vara hård...

jaa, men den kan väl vara underbar för det? :p

Letar Hector just nu..men hade gärna haft lite alternativ ;)
egentligen är det konstigt, för det är skonsammare för ryggen (ryttaren) att rida långt i hård sits, ändå verkar 8 av 10 sadlar vara mjuuuuka.

Hectorn tycker jag är lagom hård, jätteskön faktiskt...men jag föredrar ju också hårda sadlar. Måste säga att min montsegur classic och hectorn är ungefär samma i hårdhetsgrad:)

ja, visst kan den vara underbar för det - jag undrade bara för jag kikade på hur den ser ut och tyckte den såg kanon ut... kanske ett framtida köp - o då ville jag gärna veta om det var bomlös eller ej... o jag hittade inte den infon i texten....

jag ber om ursäkt om jag lät "käftig" eller så, det var inte min tanke.
svarade pga frågan fanns i svaret till mig, där jag skrivit att det var synd att den var mjuk i sitsen. ;)

ingen fara!

Jag har en renfäll under min Hector.... Under alla mina sadlar förresten!

*kl*

jag har blivit med Hector :D
den lär passa ett par månader, om inte annat..enda som varit tillräckligt rak.
:love:

Kul - skriv gärna en rad om vad du tycker om den....! Nä, jag har ingen annan pad - bara en tjock renskinn med rakad kanal...

Berätta gärna mer om det där med renskinn! Det ser så fräckt ut, och tydligen ska det vara luft i hårstråna så att man inte behöver pad....? Syns det på fällen?? :angel:

Jag rider i en torsion trekking på långritter och distans, men har även hittat en gudaskön dressyrsadel som säkert skulle kunna funka den också :D Det är en Wintec Isabell Werth jag investerat i och blivit våldsamt förälskad i! är nästan svårt att välja Torsionen på uteritterna :love: Helt galet skön sadel!

Helt underbar, utom att jag måste köpa hela chaps om jag ska rida i jeans (gled som en smörklick emellanåt..blev lite konfunderad, hände aldrig i westernsadeln..:p). Hästen verkade tycka om den också, trampade in mycket mer under sig med bak än hon brukar göra självmant, bar sig bättre, flyttade mjukare för skänklarna (skolor och skänkelvikning) (brukar inte vilja få med sig bak riktigt). Gick avslappnat med spänst i steget.
:love:

hoppas att hon inte växer ur den, utan att musklerna typ tar den plats vinterpälsen tar just nu..tvivlar på det, men hoppas kunna ha den tillräckligt länge för att ha råd att måttbeställa en Montsegur.. :D

Ja -pälsen binder luft på ngt vis för att de ska hålla värmen ordentligt där uppe i norr misstänker jag :). Trots att jag haft renskinnet länge under sadeln är det fortfarande luftigt o riktigt tjockt (blir lite för varmt på sommaren ibland..men då kan man skaffa sig ett tunnare...). Jag behöver klippa ur lite i kanalen utmed ryggraden för att det inte ska trycka på men det är lätt ordnat! Absolut inget skav i sikte med en renfäll iaf! Vet att det finns någon tjej som måttar renskinnen efter beställning om du inte vill köpa ett helt o klippa till det själv..... Kan hända har jag kvar hennes mailadress någonstans om ngn är intresserad....

Aaah!
Ja, PM:a gärna mig om det! :laugh:
Nu får jag väl vänta lite med den investeringen, för jag har precis köpt mig en obetydligt begagnad dressyrsadel, men jag är absolut intresserad :D

...för visst är det väl prylarna som gör ryttaren? :angel:

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
296
Senast: skiesabove
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
622
Utrustning Kan man smörja en lädersadel med rapsolja? Blir det bra? Ska försöka putsa upp en halvrisig sadel och har tyvärr ingen läderolja...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: Liten
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 660
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar