lillbeka

Trådstartare

Varför har man den där plattan på sadeln vid stiglädret ?? Är det något skydd av slag? Tacksam för svar:D

Sv: Sadel

Neeeej, det är inte en wear leather, den tack over D-Ringen.
jag tro idean är för en Free Swinging Stirup så att den inner stig lader inte fästna på D-Ringen.
Arizona

Men den måste ju kunna både skydda för rigg ringen och hjälpa till så fendern glider lättare över kanten där utskurningen för close contact är. Kan det inte vara en kombination? :bump:

Men den måste ju kunna både skydda för rigg ringen och hjälpa till så fendern glider lättare över kanten där utskurningen för close contact är. Kan det inte vara en kombination? :bump:

Det kan det vara, men varfor ska man skydda D-Ringen? den är rätt tålig. och jag tänker den flap ska vara i vagen när man ska cincha till. Man måsta fråger den som byggd sadeln vad är för meaning med den..
Jag undra om det är inte mer som kosmetic, den ser snygg utt.
Arizona

Tänkte mer på att fendern inte skulle få skav av ringen på baksidan så det blir ett fult avtryck.. :grin:

Det kan det vara, men varfor ska man skydda D-Ringen? den är rätt tålig. och jag tänker den flap ska vara i vagen när man ska cincha till. Man måsta fråger den som byggd sadeln vad är för meaning med den..
Jag undra om det är inte mer som kosmetic, den ser snygg utt.
Arizona

Du kan har rätt Chex, det är bara sadlemaker som kan svara.
Arizona

Förlåt, jag visst inte det var du som byggd sadeln, du kunde ha sagt det med en gång.
Nu vet jag.
Arizona

Liknande trådar

Utrustning Jag fattas en av dessa skydd på sadeln. Den som skyddar kåpan från spännena på gjorden. Kan inte det officiella namnet så det är svårt...
Svar
4
· Visningar
300
Senast: VincentM
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 045
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
847
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18