cactuspower

Trådstartare
Jag vill ha förslag på sadlar

-Priskategori max 5000 kr

-Priskategori under 10 000 kr

-Priskategori över 10 000 kr

Dvs. i alla tre priskategorier, lättast är egentligen 10+ förstås men vill främst ha förslag i de "billigare" priskategorierna.

Hästen har fungerat med sadlar som t.ex. Bates och Crown men jag vill ha fler förslag. Helst vill jag ha en sadel med mycket stöd men ändå inte så att man blir för låst. Saken är den att det ska vara en 18" vilket inte är det lättaste att hitta. Förnärvarande är det aktuellt med sadel runt 5000 kr men spånar lite för framtiden också och vill därför ha fler förslag. Bättre begagnat är ett alternativ för mig men jag tycker det är svårt att hitta 18".

Sv: Sadel

Skulle aldrig köpa en sadel som kostar under 5000, om det inte är begagnad då alltså! En sadel under 5000 säger en hel del om hur kvaliten på sadeln är!

Som du nämnde så är sadel över 10.000 det lättaste att hitta om man vill ha en ny sadel. Du kanske borde fundera på att hitta en begagnad sadel av ett bra märke, de behöver inte kosta skjortan. Tyvärr så kostar ju många lite bättre sadlar minst 10.000 eller mycket mer.

Kieffer kanske är ett alternativ, de har väl någon hoppsadel med lite mera stöd och djupare säte! Zaldis flatsadel är mycket skön, deras hoppmodell (heter den Alba montro?) kanske är ett alternativ, om du vill ha djupare säte med mer stöd!

Har själv en Butet som jag bara älskar:love:men kostar ju lite mer än 10.000

Men under 5000 kr måste det väll finnnas någon sadel, eller säg runt
7-8000 kr då. Vad ligger t.ex. Knights sadlarna på i pris? De är väll inte så dyra, eller Trainers t.ex.?

Saken är den att jag behöver en 18" och det verkar inte finnas något överflöd med de sadlarna på begagnat marknaden. Jag kan tänka mig en syntet också om jag får mycket sadel för pengarna, Wintec t.ex. har väll okej sadlar men jag har för mig att jag kollat upp just Wintec och den hoppsadeln som jag var intresserad utav fanns inte i 18".

Jag hoppar inte direkt själv, jag har tänkt mig kravla mig över max ett 50 cm "hinder" och rida mest markarbete, just nu har jag bara dressyrsadel och jag vill ha en hoppsadel för detta ändamål.

det finns inte många sadlar för under 5000... tyvär :(

Liknande trådar

Western Går i tankarna att köpa mig en westernsadel men har inte en jättestor budget så därför söker jag efter begagnade sadlar och vill hitta...
Svar
10
· Visningar
2 241
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 676
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 825
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar