U

Unica

Jag kan inget om märken på westernsadlar osv men undrar om Tex Tan pleasuresadel är bra... Jag har fått lån en som ligger bra på hästen, undrar ite var det är för status på de, är de dyra?

Sv: Sadel....

Det finns Tex-Tan sadlar i alla prisklasser, billigast är nog Tom-Gus modellen. Den finns i allt ifrån 12"-18" tror jag, och kostar ca 4500:- till hur dyrt som helst(show sadlar)

Tycker att de är helt ok. Har själv haft en sådan som jag köpte begagnad för 5år sedan, den används dagligen av den jag sålde den vidare till, och ser fortfarande bra ut i läder och sömmar.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 271
Senast: Tossa90
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka