T

Trinova

undrar...
arabian saddle är det ett märke eller är det en sadel som ska passa just araber??

Sv: sadel?

Jag vet inte exakt, men jag antar att det är ett märke, men passar bra till araber för att de är kortare sadlar men kan även användas på andra hästar.

I senaste numret av Lucky Rider var det en lång artikel om olika typer av westernsadlar, bl.a. arabian saddle. Tanken är att den ska passa just araber men sen ser ju så klart inte alla araber likadana ut.

Det finns även en sadeltillverkare som heter The Arabian Saddle Company (http://www.arabiansaddle.com/) men de tillverkar sadlar av engelsk typ (till araber).

det finns ju massor med tillverkare som har en speciell arabmodell i sitt sortiment, som är lite kortare än "vanliga" sadlar.
och dom modellerna heter ju oftast något med arabian...

precis läse nyss det oxå i tidningen, det behöver inte vara en sadel som sägs skall ligga bra på araber som ligger bäst på just din arab, visst har dem kortare ryggar... men det finns dem sadel märkena som har rundade skirts och är lite kortare...

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 271
Senast: Tossa90
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka