Status
Stängd för vidare inlägg.

Pearlow

Trådstartare
Funkar en vanlig montesadel att rida galopp i ? Den är lätt väger knappt 2 kg så nu undrar jag kan man tävla galopp i monte sadel ?
Dessutom så ska ja träna min b-ponny och hon är väldigt het och svårriden tävlat henne i hoppning och så.. Hon sticker ganska mkt med mig men hon är snabb som vinden kan ja säga hon springer förbi alla ponnyer som står på ske-å travbana.. Men vars kan man träna galopp förutom på vägen vid stallet?.. Kan man träna galopp under ponnytrav tiden på söndagar på skellefte travet?
ojj det vart mkt frågor :crazy: men jag hoppas
ni kan besvara dom..
//emma

Sv: Sadel ?

Det finns inga regler för vilken sadel du måste använda inom ponnygalopp. Vad det gäller träning, som beskrivs en tråd under denna, så leta runt bland gamla trådar i galopp-forumet, läs dessa och skriv sedan frågor i den tråden så slipper vi många lika dana trådar. I dessa påbörjade trådar finns massor av tipps och länkar!

Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 355
Senast: shia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 275
L
Träning Hej, Ursäkta ett långt inlägg, men så här är det: Jag har en 5-årig connemara som jag håller på att utbilda. Nu jobbar vi mycket...
2
Svar
36
· Visningar
3 700
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden