Sadel till tunn häst med mycket manke

idala

Trådstartare
Hej
Jag har en häst som har mycket manke, lång rak rygg och är tunn över ryggen, jag är ute efter en dressyrsadel till henne, då hon är under uppbyggnad både muskelmässigt och hullmässigt så en som är ändringsbar eller med bra andrahands värde vore bra, helst inte för dyr heller, Wintec funkar inte, har provat en Prestige Roma som sitter som en smäck, men tycker den är lite dyr och finns inga begagnade direkt :/
någon som har en bra idé om vad som kan passa? en billigare variant av prestigen kanske?
Tack på förhand

Sv: Sadel till tunn häst med mycket manke

Jag har en Prestige Hippos till en sådan häst. Har renskinn under, ibland både renskinn och schabrak. Det fyller ut den plats som idag inte fylls med muskler.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 138
Utrustning Hej, jag har ett svenskt halvblod som jag vill köpa hoppsadel till. Jag har lippo azzario supreme dressyrsadel till henne just nu som...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Jeps
·
Utrustning Okej hörni, jag behöver hjälp av er som har riktigt breda hästar. Min nyförskaffade "coblet" är ca 120 grader vid bakom skulderbladen...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 680
Senast: Oknytt
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 165
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025