Sadel till tunn häst med mycket manke

idala

Trådstartare
Hej
Jag har en häst som har mycket manke, lång rak rygg och är tunn över ryggen, jag är ute efter en dressyrsadel till henne, då hon är under uppbyggnad både muskelmässigt och hullmässigt så en som är ändringsbar eller med bra andrahands värde vore bra, helst inte för dyr heller, Wintec funkar inte, har provat en Prestige Roma som sitter som en smäck, men tycker den är lite dyr och finns inga begagnade direkt :/
någon som har en bra idé om vad som kan passa? en billigare variant av prestigen kanske?
Tack på förhand

Sv: Sadel till tunn häst med mycket manke

Jag har en Prestige Hippos till en sådan häst. Har renskinn under, ibland både renskinn och schabrak. Det fyller ut den plats som idag inte fylls med muskler.

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: Jeps
·
Utrustning Efter att ha gått bet på två olika utprovare som provat ut för raka sadlar till min ena häst är jag otroligt skeptisk numera. Men hon...
Svar
14
· Visningar
1 424
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka