Sadel till nya hästen

Rugge

Trådstartare
Tyvärr så passar inte min nuvarande sadel till min nya häst. så jag måste ge mig på att leta en ny.

Sadelläget i sig är ganska enkelt. Medium/liten manke med rak, något pyttelite överbyggd.
Kommer bilder sen.

I dagsläget jag har en prestige roma hopp 36 i bommen.
Anledningen till att jag inte tror den passar är nog att den är för vid, så allt tryck hamnar fram, samt att sadeln rör sig väldigt mycket, vilket damen inte uppskattar och visar tydligt.

Provade en Prestige Versaille bom 34, och hästen gick mycket mycket bättre. Dock kasade schabraket bak en aning. vet inte vad det beror på.

Gillar generellt Prestige sadlar och skulle gärna vilja hitta en modell som passar.

Tror nog att Versaillen skulle funka.

Sv: Sadel till nya hästen

Här kommer bilder på ryggen
IMAG0143_zps1d891d87.jpg

IMAG0144_zps6344a557.jpg

IMAG0145_zps34e39178.jpg

IMAG0146_zpscca5d792.jpg

Jag tycker den ser för svängd ut för din häst som ser ut att ha rak rygg. Jag hade försökt få prova några andra märken.

Märken som jag hade testat är Karl Niedersuss, Kieffer, Globus, kanske även genesis pro om det finns någon begagnad än att prova. Jag antar att det är hoppsadel du vill ha?

Ja det stämmer att det är e hoppsadel jag vill ha :)

Har dock bestämt mig för att få en sadel måttad istället för att hålla på och prova en massa olika när jag själv inte är så duktig på detta me sadlar

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 599
Senast: Blyger
·
Utrustning Behöver tips på sadel till min häst. Har ingen sadelprovare i närheten och hästen är svårlastat så har ingen möjlighet att åka iväg med...
Svar
6
· Visningar
2 541
Senast: miniola
·
Utrustning Herr häst har breddat sig igen. Min tränare kallar det för lyxproblem att han musklar sig fint men det gör att jag än en gång är i...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: caballus
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 320
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar