videnlis
Trådstartare
Nu när jag äntligen skall bli med hästen med stort H igen, behöver jag era råd.
All annan utrustning har jag kvar till henne förutom sadel.
Hon har en kort, lite svängd rygg. Hon är bakhög? Eller så ser det ut på alla foton, men är inte helt säker på skillnaden mellan bakhög/överbyggd..
Jag kan få köpa med henne en Wintec 17" dressyr sadel, den passade på henne nångång i tiden men började sedan trycka på bogarna.
Nu har hon en BlackCountry, som hon påstås passa med, men jag är inte säker, har inte kollat. Jag tycker den ser stor/lång ut. Dessutom vet jag inte om den är till salu med henne. Passar den jättebra kunde jag ju köpa en egen.
Jag kar sett på Karlslund Kontakt 2 sadeln, och undrar vad ni tror om den?
Eller har ni andra bra idèr? sadeln bör vara under 45 cm lång, helst 43-44.
All annan utrustning har jag kvar till henne förutom sadel.
Hon har en kort, lite svängd rygg. Hon är bakhög? Eller så ser det ut på alla foton, men är inte helt säker på skillnaden mellan bakhög/överbyggd..
Jag kan få köpa med henne en Wintec 17" dressyr sadel, den passade på henne nångång i tiden men började sedan trycka på bogarna.
Nu har hon en BlackCountry, som hon påstås passa med, men jag är inte säker, har inte kollat. Jag tycker den ser stor/lång ut. Dessutom vet jag inte om den är till salu med henne. Passar den jättebra kunde jag ju köpa en egen.
Jag kar sett på Karlslund Kontakt 2 sadeln, och undrar vad ni tror om den?
Eller har ni andra bra idèr? sadeln bör vara under 45 cm lång, helst 43-44.