Sadel till c-ponny

Tussemaja

Trådstartare
Ni med små hästar typ 140-145, lite "spinkigare" - alltså inte quarter eller paint, vad har ni hittat för sadlar? Jag har en kornsning arab/NF, kort i ryggen, lite smal över manke å rygg. Jag har en barrelracesadel nu - troligen semiquarterbom men den börjar bli aningen trång och definitivt för litet säte för mig. Så jag vill gärna ha tips från andra med "liknande" hästar/ponnies.

Sv: Sadel till c-ponny

Jag har precis införskaffat mig en Dakota Roping som jag kan ha både på den lilla C ponnyn men även den smäckra D ponnyn (Sv Rp) Den är 15" och quaterbom (om jag inte minns fel) sitter som en smäck på C ponnyn medan på D ponnyn måste jag ha en tjockare pad under. Fick hjälp att prova ut den på ponnisarna.

Sv: Sadel till c-ponny

Hejsan Tusse
Påminner ponnyn om våran Topaz i kroppen??
På Pazen har jag en barrelracesadel (den är lätt för ungarna att sadla och ett 15 säte) sen funkar dakota trailsadeln på henne men då måste man vara väldigt noga med att den kommer rätt,
lånade en Dubbel C nevada fancy (x-) eller om det var full storlek kommer inte ihåg så noga för att pröva på en annan häst men den satt som en smäck på Pazen så kolla på en sån vet ja för den är kort och rundad skirt
goa häls Råa;)

Liknande trådar

Utrustning jag har ett 5 årigt litet halvblodssto som jag söker sadel till med ljus och lykta. vi bor i norra sverige och det finns inte många...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: tintii
·
Utrustning Ponnykunniga! Eller sadelkunniga... :) Jag kollar lite efter sadlar till en liten c-ponny, väldigt kort rygg och lite överbyggd. Just...
Svar
1
· Visningar
1 304
Senast: pulkaskurk
·
F
Dressyr Vad för dressyr sadel kan tänkas passa till bredare nordistravare. Han har väldigt lite manke, bred rygg, ngt svängd rygg och aningen...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Immer
·
Utrustning I sommar ska jag rida in min c-ponny. Och funderar nu över sadlar. Kommer lägga max 5000:- på en sadel. eller 5000:- för 2 sadlar. Så...
Svar
4
· Visningar
1 428
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka