Sadel. Skall jag Köpa?

FunnyFlyer

Trådstartare
Western sadel från Mexico (Ny) strl 15" Handgjord och oanvänd enligt säljaren.

för 2.500:-

skall jag köpa den? :confused:

Sv: Sadel. Skall jag Köpa?

Nej. Detta ser inte ut som en handgjord sadel. Det ser mer ut som en billighets sadel från börjes.

håller med fijja, kan inget om sadlar så men enda sadlarna jag sett med vitt kantband (fulaste som finns) är 1000 kr sadlar från börjes och andra butiker

knapp*

Okej, tack.
kan ni inte lägga in lite bilder på sadlar som är relitivt billiga och prisvärda?

Okej, tack.
kan ni inte lägga in lite bilder på sadlar som är relitivt billiga och prisvärda?
Hur menar du att man skall få tag på sådana bilder? Fota sina egna sadlar, eller åka runt till dom som har sadlar till salu och fota?

De är en mexciansk sadel känner igen dom. Från att varit där. Men dom är inte bra, mexxarna gör inga bra sadlar skulle jag vilja säga iallafall.
Jag håller med dom andra spara lite till och köp en bra beg sadel istället. Gör väl inget om sadeln är 6-7år då är den väl inriden och ligger i en bra prisklass. Jag har tipsat många ggr om Tommy Gustavsson men nu har jag inte hemsidan osv här i huvet så du kanske kan få den av nån annan el söka här på buke. Lycka till.

NEJ men kanske tipsa om märken, tja fota sin egen kan ju vara ett bra alternativ så jag som är GRÖN på westernsadlar vet lite mer, alltså ge lite tips på vad som kan utmärka en prisvärd sadel.
Jag menar inte att du/ni skall göra er ett stort besvär bara för att jag råkade formulera mej lustigt?...........

Tommy gustafsson har massa bilder på kvalitetssadlar på sin hemsida

www.scandinavianwestern.com

Medryttisen har en TexTan därifrån....

sök lite på sadlar här i forumet så hittar du massor med tips på hur man kan se "kvaliten" på sadlarna..

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 642
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18