sofiaspel
Trådstartare
Min kompis ska börja rida på min 4 åring i sommar, vi har bestämt oss för att dela på en dressyrsadel till hästen.
Detta blir min första dressyr sadel, vad bör jag tänka på?
Såklart vill jag ha en skön sadel och med ett bra stöd för benen, vad ska man säga? en bra nybörjar sadel? hehe
Har suttit i en Henri de Rivel sadel, super skön och världens stöd för benen, finns det någon liknande sadel? men inte i samma prisklass?
och om man letar begagnat, vilket märke håller måttet?
Vill helst inte köpa en för dyr sadel, då hästen fortfarande växer och jag vill helst inte ha en syntetsadel. och ska väl säga att både jag och kompisen är ca 170 långa, men det är jag som har storkbenen
Lite rörigt inlägg kanske men tips och råd hittåt!!
Bild på hästen:
Detta blir min första dressyr sadel, vad bör jag tänka på?
Såklart vill jag ha en skön sadel och med ett bra stöd för benen, vad ska man säga? en bra nybörjar sadel? hehe
Har suttit i en Henri de Rivel sadel, super skön och världens stöd för benen, finns det någon liknande sadel? men inte i samma prisklass?
och om man letar begagnat, vilket märke håller måttet?
Vill helst inte köpa en för dyr sadel, då hästen fortfarande växer och jag vill helst inte ha en syntetsadel. och ska väl säga att både jag och kompisen är ca 170 långa, men det är jag som har storkbenen
Lite rörigt inlägg kanske men tips och råd hittåt!!
Bild på hästen: