Sadel Pryl från hingstvisningen i Sala

H

HrafnKatla

för några veckor sedan på hingstvisningen fanns det försäljning av ett sadelunderlägg som jag med ljus och lykta sökt efter på nätet men utan resultat. Det var utformat som en vojlock i miniatyr, geleaktigt (som värsta barngodiset) genomskinligt, klippigt med hål. För att sadeln skulle ligga absolut stilla. Berättade om detta i stallet och en av tjejerna gav mig i uppdrag att kolla vad man får tag på en sådan. (Hennes barefoot sadel ligger inte hundrastill.9
Hoppas frågan får lligga kvar i detta forum då jag hoppas på hjälp från någon som var där. De sålde även basiblock de som sålde sadelunderlägget. Vem var försäljaren? priset låg på ca 450 kr oom jag inte missminner mig.
catarina

Sv: Sadel Pryl från hingstvisningen i Sala

Tack,

Jag har ringt dem (Gisli) som var i Sala. Det var deras produkt det fanns två typer en halv (endast för sadelglidning) och en hel som även är tryckavlastande. De hittade paddarna i Globen för två år sedan och har använt/sålt dem sedan dess. Kommer från Italien.
Tyvärr hade han ingen "halv" hemma så det blir till att vänta.

Nu stänger vi väl denna tråden? Vad bra att Bukefalos finns :)

catarina

Så bra att det (nästan) löst sig :)

Tack, tack ännu mera tack.
Billigare :) 595 kr på Glada Hästen och 646 kr hos Gisli + att den finns hemma + att de hade bild. Skall genast ringa dem och höra vad de tycker om den.
Bra att inte stänga trådar för tidigt ;)
Catarina

Måste korrigera mina priser för gelpaddarna.
Prisjämförelsen jag gjorde var nog felaktig. Efter att ha varit inne på hemsidan för "Gel-EZE" pads så ser jag att den som Glada hästen har är den lilla padden o den är billigare hos Salaföretaget.
Nu skall jag inte prata paddar på islandssidorna mer jag lovar :o
Catarina

Liknande trådar

H
Utrustning Hej, Är det någon som känner till/använder "Gel-EZE wither pad" eller "Gel-Eze saddle pad" till sin sadel? Länk; www.equineman.com...
Svar
13
· Visningar
2 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar