sadel med singelkåpa

sommarminne

Trådstartare
det verkar ju komma fler och fler sadlar med singelkåpa och jag undrar hur ni som har det gör med schabraken?
sätter ni fast i stigläderna? sprättar ni bort fästet? eller låter ni fästerna bara hänga?
och har ni alla olika sorters schabrak eller mest mocka så att det ligger på plats?

massa frågor:D

Sv: sadel med singelkåpa

På min går sadelgjordstropparna hela vägen på utsidan så jag fäster i dem som vanligt, fast på utsidan :D

Klipper bort eller lägger under sadeln, ligger sadeln bra så behöver man inte sätta fast schabraket.

Och ibland gör vi så också, sätter stroppen under sadeln.

Jag sprättar iaf inte bort något, vem vet när man vill ha en gammal hederlig sadel igen...

Jag orkar inte sprätta bort, om jag ska ta bort stropparna så klipper jag. Annat är jag för lat för.
Jag tror inte att jag vill ha en gammal hederlig sadel igen. :p Så jag klipper glatt på!

Nej då, det blir det inte. Har haft så i snart sex år på min darling.
Orkade inte alltid fästa stropparna när jag hade en "vanlig" sadel heller. :p

va bra då kan man ju göra så! stör sig som attan på att dom är ivägen hela tiden!

Jag sätter fast dom i stiglädret, allra högst upp vid spännet eller så stoppar jag in dom under sadel, slätt :)

men blir de verkligen inga skav av de? får ju stora nojjan att de ska bli ränder där;)

Jag har singelkåpa på min dressyrsadel.Jag klipper bort remmarna,schabraket ligger stilla ändå.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
759
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 657
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar