sadel fråga!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare älskar_min_häst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 732
Ä

älskar_min_häst

Jga ska få en ny sadel!!! :angel:
sadel-utprovaren kommer ut med ca 20 st och provar för att se vilka som ligger bra, och sen får jag provrida dom...
men nu undrar jag, om man får en sadel som är utprovad går det då att använda min fårullspadd under(har den för snyggheten), eller blir det så att sadlen inte ligger bra då??? eller gör det ingen skillnad???

Sv: sadel fråga!!!

När du har en sadel som passar din häst så kan du inte ha en fårullspad under, då blir sadeln för trång.

Precis som biffen säger ska du inte ha fårskinnspad under en sadel som är utprovad och passar hästen. Min häst hade jag det på bara tills han musklat upp ryggen då jag tog en vidare bom som sadelmakaren rekomenderade. Men att ha det under en sadel som passar gör den för trång som sagt.

Hoppas du hittar en sadel som passar dig och hästen! :)

Om du vet att du alltid kommer att ha padden under så kan du ju prova ut sadeln så att padden ryms, dvs ta en vidare sadel.
Men då får du ju problem om du skulle vilja ta bort padden någon gång, såvida inte hästen musklat sig och blivit bredare med tiden.

Nä, skippa padden, det är enklast och bäst så... ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Ajda
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka