Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min åsikt är att en sadel man måste ha svanskappa till sitter inte bra på hästen..
!
Supreme Töltmaster är inte bomlös, den har en elastisk highteck flexibom . Enligt hemsidan.
Ojojoj, många svar och mkt att tänka på
Det är en bomsadel jag söker, det är få bomlösa sadlar jag riktigt trivs i. Helst så vill jag ha en halvdjup sadel (åt dressyrhållet) som man sitter bra och stadigt i. Då min häst har ganska så ojämn balans ibland så är det viktigt med en bra sadel som man sitter stadigt i.
Jag säker främst en begagnad sadel som passar bra, skall förhoppningvis försöka få sålt min Pioneer så snabbt som möjligt.
Här är en bild på Draumur med sin nuvarande sadel:
Som ni ser blir den lite lätt "framåtputtad" vilket INTE är bra då jag har ovanan att bli framtung! (Ngt jag givetvis jobbar på)
Idag har jag ringt runt lite, bland annat pratat men en sadelutprovare som var väldigt upptagen framöver, skall även höra med en annan som bor här i samma stad, får se vad det finns för sadlar med.
De med tips på sadelutrpovare som inte bor allt för långt bort från Skellefteå får mer än gärna skicka ett PM.
Vad jag däremot inte förstår är varför du har svanskappa på sadlarna, ingen idé att ens testa rida i dem om sånt krävs.
Det är väl att rida barbacka tills man hittat en bra sadel, balansen lär ju förbättras iaf
Ja som sagt, smal framtill & stor baktill, mkt märkligt faktiskt.
Förresten, ot men jag har addat dig