N
naira
Ska köpa billig dressyrsadel, max 4.500 kr. Skall användas till en D-ponny med en rak och lång rygg.
Passar wintec tror ni?
Behöver svar snarast!
Passar wintec tror ni?
Behöver svar snarast!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför provar du 2 Wintecsadlar av samma modell i samma bomvidd?... Den du inte ska ha är ju precis samma, fast med equisuede istället för equileather.
Tycker inte dom låg bra.. För böjda och för smala i bommen.
jag tycker att det ser ut som att sadlarna inte ligger ann så bra bak och att de är lite trånga i bommen (sadeln hamnar i bakvikt)
Det är olika järn i.
Och sen är det ju inte samma, det är ju STOR prisskillnad. Gör matrialet så stor skillnad i priset?
Bommen går ju att ändra.. När jag red i den så kändes det bra iallafall. Fast som sagt den jag funderade på var lite liten för mej, ska byta till 17" och pröva. Annars så kändes han bogfriare osv.
Ser det verkligen SÅ hemskt ut?
Ja, det ser inte särskilt bra ut.
Är det verkligen så stor prisskillnad? Isabellen är ju dyrare än 500 serien, men den som du har bild på är ju ingen Isabell. Och den är bara någon tusenlapp dyrare tror jag.. (inte Isabellen, den är ett par tusen dyrare, men den du har bild på i rquisuede)
Tycker också det ser ut att vara samma bomvidd, eller är det en smalare bom i 500-modellen? (den med läderutseende)
Hm... Konstigt, för den dressyrmodellen ska inte vara SÅ dyr... Brukar kosta typ 6500:-
Balansen i sadeln är fel, och den kommer inte ner ordentligt på hästen, därför ser jag att den är för smal.
Nej, det beror på att bommen är för böjd...
Var bor du nånstans? Bor du i närheten kan jag komma ut och visa dig.