Saddlesmith John Slack reiningsadel?

Linda_77

Trådstartare
Nån som har en sådan eller vet något om dem?

Är mest intresserad av att veta om modellen passar på någon särskild typ av häst och om den är skön att rida i?
Jag har ju ganska så korta ben..;)

Sv: Saddlesmith John Slack reiningsadel?

den är jätteskön att rida i! :)
Jag brukar ha problem då jag tycker att många sadlar är för breda över "midjan" eller vad man ska säga. Då får man så j*kla ont i sittbenen och höfterna!

Men den är kanon! Passar absolut en ryttare med korta ben!
den hästen som har den är rätt grov eller till och med ordentligt grov (:D) och har normal manke. Lite svängd rygg.

Nån som har en sådan eller vet något om dem?

Är mest intresserad av att veta om modellen passar på någon särskild typ av häst och om den är skön att rida i?
Jag har ju ganska så korta ben..;)

Plockade isär en sådan i går och vart väldigt besviken på hopsättningen, den var nämligen ihopsatt med häftklamrar till 90%.
Dåligt inpassade bitar m.m. Mycket pengar för lite sadel s a s.

den är jätteskön att rida i! :)
Jag brukar ha problem då jag tycker att många sadlar är för breda över "midjan" eller vad man ska säga. Då får man så j*kla ont i sittbenen och höfterna!

Men den är kanon! Passar absolut en ryttare med korta ben!
den hästen som har den är rätt grov eller till och med ordentligt grov (:D) och har normal manke. Lite svängd rygg.

Låter ju bra! Vad har du för storlek på din? Den jag kikat på har 15,5" sits

Plockade isär en sådan i går och vart väldigt besviken på hopsättningen, den var nämligen ihopsatt med häftklamrar till 90%.
Dåligt inpassade bitar m.m. Mycket pengar för lite sadel s a s.

Näääe??? Det tror man ju inte om en sadel som ser så exklusiv ut på ytan!! :mad:. Jag har haft en äldre Saddlesmithsadel innan och varit väldigt nöjd med både komfort och kvalitet. Har du sett detta på fler sadlar?

det är dock inte min sadel (tvärr;)) men storleken är 15,5.
Vissa 15,5 tycker jag kan kännas små men detta sätet var rymligt på så sätt att man kunde röra sig och inte kände sig fastlåst. Kanon helt enkelt! :)

det är dock inte min sadel (tvärr;)) men storleken är 15,5.
Vissa 15,5 tycker jag kan kännas små men detta sätet var rymligt på så sätt att man kunde röra sig och inte kände sig fastlåst. Kanon helt enkelt! :)

Ja det var det jag var lite orolig för med tanke på att den ser rätt så uppbyggd ut framtill + mocksits. Man har ju tyvärr inte minsta röven heller :angel:. Är den tung? Upplever du att den skulle vara lång på en liten häst? *många frågor blir det*

jag har inte känt på vikten på den så det vet jag inte :)
på tillverkarens sida står det att den väger 40 pounds, vet dock inte vad det är i kg :o:D
skickar ett pm! :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 747
Senast: KesoNeso
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka