Sv: Sådd 2009
*kl*
Hur går det med era sådder? Här gror det som sjutton. Pumpan är en dm hög med stora blad redan, tomaterna kikar upp några cm, likaså chilin. Blommorna är oxå på gång
Här i Småland (zon 1) växer det som sjutton!
Klättrarna är uppåt metern långa (!) och trasslar glatt ihop sig i varandra. Baslikan har jag redan skördat ett par smaskiga blad av, medans plantorna med småblommor såsom Aster, Ringkrage, Doroteablomma och Blomstertobak växer lite långsammare.
Jag har kunnat sätta ut en stor kruka med buskkrasse och slingerkrasse samt en kruka med fjärilskrasse på balkongen. Nu avhärdar jag några av mina kära blomman för dagen-plantor också, samt kantlobelia. Jag har också sått sallad och gräslök som redan från start fick bo ute på balkongen, salladen grodde visst bäst i svala temperaturer.
Slingerkrasse och buskkrasse
Sådde 4 frön Ananastist också men bara två har kommit upp. Hoppas de tar sig fint!
Jag har fått fatt på en superbra lång "låda" att odla i, bakom den kommer en slags spaljée komma upp, så att hela den väggen täcks med klättrare.
En del utav allt jag sått har fått börja flytta ut på balkongen nu. Den kommer främst prydas av sånt jag sått själv, jag har knappt köpt något grönt i år. Bara två tomatplantor och en ros, samt att jag fick en smultronplanta av mamma.
Börjar äntligen se grönt ut därute!
Men jag är lite fegis, vågar inte flytta ut alla plantorna ännu. De små får nog växa till sig lite mer inomhus först.