Sv: Sack vs Guiness i Globen
Jag tyckte att Guinness var överlägsen Sack, fast jag är liiiiiite partisk (min häst är e. Guinness).
Visst skulle Lussan behöva mer tryck i honom men hon rider inte på det sättet. Det gjorde hon inte på Walk On Top heller. Guinness rör sig bra och gör allt som oftast rätt, dock har han dåliga piaffer, det som drar ner poängen är att det ser väldigt slätstruket ut. Men jag tycker ändå det är kul att Guinness är bättre än tråkiga Tristan. För övrigt tror jag inte hon riktigt vågar sätta tryck i Guinness då han på flera tävlingar har bockat inne på banan, bla. i den ökade traven i Berlin förra året.
Sack däremot...... vad ska man säga, han rör sig som en gud men fy f*n vad B det ser ut. Annat var det när Jan red honom eller när Klaus Balkehol prövade honom som fyra-fem åring, en av de bästa hästar han har suttit på sa han då. Han sprätter omkring med sina långa framben och bakbenen är längre bak än en ridskolehäst med en nybörjare på. Sack är en fantasktisk hingst och jag skulle mycket väl tänka mig honom om jag hade ett sto att betäcka, jag skyller allt på ryttarinnan. Uppenbart kan han bättre :smirk: