Saab-axel..

MittNyaJag

Trådstartare
Finns de någon vänlig själ som har en vagn gjord på en saabaxel som kan "sponsra" med lite bilder ur alla konstiga vinklar hur den ser ut? :bump:

Far har "massa" axlar liggande och bara kärleken fått fast bakskärmarna på bilen så är han "villig" att bygga en vagn åt mig.. Men jag får väl göra mitt bästa och skriva en tydlig önskelista och göra en liten ritning..
:D

Nått mer o tänka på? Ni får gärna fylla på min önskelista. *hehe*
:rofl: :rofl:
*svängel (Lovar! Det ska jag ha!)
*stor ögla för skakelrem (15 cm va? Det har jag nog läst mig till)
*ögla för baksele (hur långt "bak" på skakeln ska den sitta?)
:rofl: :rofl:

Jo, förresten.. Kör med loksele.. Kan man fästa både skakel o draglina i dragringen?
Är det ok om skakeln går i "fel" vinkel om man sätter svängeln längre ner för att få rak draglinje?

:banana: :banana:

Sv: Saab-axel..

jag har alltid fäst både skakel och draglina i dragringen och ser inget fel i det.

har för mig det inte spelar så stor roll med vinkeln på skakeln så länge draglinjen (heter det verkligen så :confused: låter konstigt) är rak. o eftersom man inte drar i skakeln utan i draglinan så är det väl den linjen som är viktig.

tror jag :angel: alldeles för länge sen jag höll på med sånt här... :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Ska själv bygga en rockard åt min hbl-korsning (eller, sambon å pappa ska bygga, jag bestämmer :angel: ), skulle va kul att se bild på din sen när den är färdig!

Förutom det du redan nämnt så har jag lite önskemål på min:
*Högt säte så jag ser över pållen
*Stötdämpare
*Ganska högt sparkskydd (lika högt som nederkanten av sätet, tror jag...:crazy: )
*Bra insteg, antingen om man gör rockarden U-formad eller om man sätter dit ett fotsteg
*Stänkskärmar
*Piskhållare (bekvämt när man stiger i/ur mm)

Hmmm....kommer inte på mer såhär på rak arm. Håller på att göra en liten ritning, men största problemet verkar vara att hitta en saab-axel! Har ringt runt till varenda skrot i närheten, men dom säger att det knappt finns att få tag på. :( Får väl se hur vi löser det!
Lycka till med ditt bygge! :)

Hallå!
Jag vart o köpa en rockard istället. :)

Har typ allt jag ville ha, och även det du skrev. :)
Finns bilder på den i en annan tråd, typ "rockard" eller nått. :)
Vill du kan jag säkert maila över närbilder på den, den är nog oxå ett hemmabygge i grunden. Vi modifierade svängeln lite och nu vänta rjag bara på min nya sele.. :)

Ooh, va kul! :) Men himla jobbigt att behöva vänta på selen, gör detsamma just nu! Har letat efter en begagnad rockard rätt länge, men inte hittat nån på lagom avstånd som varit nått att ha, tycker dom flesta är alldeles för låga hemmabyggen....men nu ska de bli bygga av, och sen ut och åka efter pållan! :love:

Liknande trådar

Körning Som rubriken skvallrar om gäller mitt huvudbry denna kombination. Jag har en släde på låns hemma, ett ganska nätt hemmabygge som jag...
Svar
15
· Visningar
3 851
Senast: -Catherine-
·
Körning Jag har äntligen tagit tag i ombyggnad av min sele och här kommer resultatet. Jag kör mestadels rockard men har även en fyrhjulsvagn...
Svar
13
· Visningar
5 220
F
Körning Jag har 2 problem med min rockard.. Suck!! Det är ett hemmabygge, har flyttat upp skaklarna och höjt sitsen, o följande är fel för...
Svar
9
· Visningar
2 511
T
Körning Jag har massor med häst-o ridvana men är novis inom körning. Har tömkört i dressyrsyfte i många år men ej vågat att spänna för. Vill nu...
Svar
17
· Visningar
3 221
Senast: agtatoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka