Såååå suuuur på mig!!!!

C

cia-123


Mitt sto har blivit sååå sur att rykta , sadla.
Hon slutar med sitt beteende då jag sitter upp, så jag tror inte att hon har ont i ryggen.
Kan inte hitta några fel på henne, hon är genomgången av veterinär, inga fel på ben eller tänder heller.

Hon har bara blivigt skitjobbig i stallgången då jag ryktar och sadlar henne(speciellt då)

Har kollat sadelgjort, sadel shabrak etc och hittar inga fel.

Kan de bli ömma i pälsen eller vad kan det vara???:confused:

Någon med liknande problem eller någon som kan klura ut vad detta beteende kan bero på?
 
Sv: Såååå suuuur på mig!!!!

Mitt sto är precis som du beskriver att din häst är.

Min är öm i pälsen tackvare vinterpälsen.
Hugger mot en när man ska sadla och när man borstar under magen.

Har klippt henne en bit under magen och då blir det bättre.
 
Sv: Såååå suuuur på mig!!!!

MMMM Det är ju bara så jobbigt,eller hur!
Skall prova att ge henne lite B-vitamin å se om det hjälper.
Hon går för det mesta med täcke, men hon sätter ju lite päls ändå, KAN ju vara det det beror på kanske???
 
Sv: Såååå suuuur på mig!!!!

MMMM Det är ju bara så jobbigt,eller hur!
Skall prova att ge henne lite B-vitamin å se om det hjälper.
Hon går för det mesta med täcke, men hon sätter ju lite päls ändå, KAN ju vara det det beror på kanske???

Joo, man kan ju tro att sadeln inte passar m.m.

Har gett henne ShyFeder B-vitaminmen vet inte om det hjälpte men prova går ju.

Jag tror att det är vinterpälsen.
Prova att raka där du har sadelgjorden?!
 
Sv: Såååå suuuur på mig!!!!

"Min" häst blir allmänt grinigare på vinterhalvåret pga pälsen.
 
Sv: Såååå suuuur på mig!!!!

Min häst (sto alltså) får sadeltvång på vintern, pga pälsen. Hon har inte ont någonstans men tycker det är obehagligt när man lägger sadeln på den tjocka pälsen och drar gjorden.
Får helt enkelt vara försiktig för det går över nästan direkt när jag har spänt gjorden första hålet.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 084
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 628
Senast: Karamello30
·
Hästhantering Hej! Jag har en stor valack på 15 år som är världens snällaste och hur mysig som helst. Men vi har även ett litet problem i vardagen...
2
Svar
33
· Visningar
2 904
Senast: Buck
·
Hästvård Jag har ett dilemma och känner att jag behöver fler perspektiv. Jag har en häst som ser väldigt irriterad ut när jag ber om trav eller...
Svar
4
· Visningar
2 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp