Så var det dags igen...

ujent96

Trådstartare
Idag när jag skulle göra iordning pållen inför klubbisen i dressyr, tyckte jag att han gick konstigt in från hagen....in och testa i rundpaddocken- jodå både jag och min stallägare konstaterar att hästen är halt, inte mycket men tillräckligt...varm och något svullen över kotan och ner mot karleden...bara att ringa och avanmäla, avbeställa släpen:(
Tror att det är en vrickning då han raceade ganska rejält i hagen för någon dag sen, och hagen är ganska lerig... Behövde egentligen bara skriva av mig, och kanske få lite peppning....blir direkt ganska nere när det gäller sånt här då jag haft ganska mkt otur med förra pållen under fem långa år.....Någon annan som har en bra teori vad detta annars kan vara?

Sv: Så var det dags igen...

Det är nog inte alldeles fel gissat att det är en vrickning. Sådant händer ju tyvärr så lätt. Min häst har precis börjat repa sig efter ett virus. Hon stod med Back on Track på bakbenen några nätter, och även om det inte hjälper eftersom svullnaden berodde på virus så mådde jag iaf bra av att hon hade dem på sig. Det kan ju inte skada direkt!

Det är tråkigt när tävlingar och andra planerade evenemang blir lidande pga halta hästar. Men sånt är livet, de är som bekant levande djur! Min häst har *peppar peppar* aldrig varit halt som tur är!

Liknande trådar

Hästvård Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli...
Svar
13
· Visningar
1 997
Senast: Elo
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 812
Hästvård Hästen brallade till igår när jag busade runt i hagen med mina två. Hon snubblade till och stampade sig på framhoven. Jag tog då in...
Svar
9
· Visningar
1 157
Hästvård Hej! Har lite frågor angående hovbölder och svullnad som någon kanske kan hjälpa mig besvara. Har ett hblsto född 97 som i våras...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Tennessee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka