_carmenzita_
Trådstartare
På måndag em skall jag så återigen in på kliniken med Carmenzita, denna gång för att kolla hur läkningen gått efter hennes operation av böjsenan samt förstärkningsbanden under knät. Det vet. gjorde var att släppa på trycket på de båda ovannämnda, detta pga av böjsenan var för kort och dessutom förtjockad troligen pga en bockhov. Så till min fråga:
Vet. sade för en månad sedan efter op. att konvalescensen beräknades till 2 månader varav en har gått.
Det jag gjort de senaste veckorna är promenader och tömkörning på stabilt och rakt spår 2x10 min per dag enligt inrådan. Svullnaden har gått ner bra och hon ser ohalt ut i skritten, möjligen något stel och försiktig.
Genomtrampet i kotan har förbättrats markant till min stora glädje.
Så ni med opererade senor alternativt allvarliga senskador, berätta hur ni gjort och vilka råd ni fick!
Naturligtvis skall jag prata med vet. om detta också
-
Hur har ni satt igång era hästar som fått böjsenan opererad?
- Vilket arbete har ni lagt in och när?
Vet. sade för en månad sedan efter op. att konvalescensen beräknades till 2 månader varav en har gått.
Det jag gjort de senaste veckorna är promenader och tömkörning på stabilt och rakt spår 2x10 min per dag enligt inrådan. Svullnaden har gått ner bra och hon ser ohalt ut i skritten, möjligen något stel och försiktig.
Genomtrampet i kotan har förbättrats markant till min stora glädje.
Så ni med opererade senor alternativt allvarliga senskador, berätta hur ni gjort och vilka råd ni fick!
Naturligtvis skall jag prata med vet. om detta också