Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Sv: Så tränas en VM hund

Det stämmer inte, är du säker på att det är den här filmen? I artikeln står att det är flera olika personer, jag kan bara se en som sköter "träningen". Artikeln säger att hunden slås med pinne i slutet av filmen, här kommer piskan fram tidigt i filmen, och är sedan framme mest hela tiden. Han går för bövelen fram som en furie över den stackars hunden som desperat försöker förstå vad som förväntas så han kan göra rätt.

Kan någon förklara för mig varför han går på hunden när den sitter och fixerar figuranten? Det sker upprepade gånger och något måste hunden ju göra fel eftersom han ger den så mycket stryk.

Vidrigt!

Det stämmer inte, är du säker på att det är den här filmen?

Först säger du att det inte stämmer, och sen frågar du? Hur ska du ha det? ;)

Nu när du säger det så slog det mig att jag ju kan ha missförstått! Jag läste om fallet med hunden i mina länkar häromkvällen och dagen efter såg jag denna tråden och tog för givet att det var samma. Men det kanske inte stämmer då?

I artikeln står att det är flera olika personer, jag kan bara se en som sköter "träningen"
.

Jag tolkade det som att dom som tittar på också räknas som tränare av hunden även om dom inte fysiskt gör något med den.

Artikeln säger att hunden slås med pinne i slutet av filmen, här kommer piskan fram tidigt i filmen, och är sedan framme mest hela tiden.

Jag trodde att det var klippen som sammanlänkades i slutet som det pratades om.

Kan någon förklara för mig varför han går på hunden när den sitter och fixerar figuranten? Det sker upprepade gånger och något måste hunden ju göra fel eftersom han ger den så mycket stryk.

Nej, den måste inte göra fel, det handlar om att den ska fortsätta göra rätt trots belastningen av slagen. Ett av momenten i IPOt är att slå den med en softstick 2 ggr i ett överfall. Det sker dock absolut inte som det visas i filmen.

Om det är så att jag har missförstått, alltså att detta inte är samma fall, så hoppas jag innerligt att han straffas.

Nej, den måste inte göra fel, det handlar om att den ska fortsätta göra rätt trots belastningen av slagen. Ett av momenten i IPOt är att slå den med en softstick 2 ggr i ett överfall. Det sker dock absolut inte som det visas i filmen.

Om det är så att jag har missförstått, alltså att detta inte är samma fall, så hoppas jag innerligt att han straffas.

Om hans agerande någonstans på något vis kan anses vara ett acceptabelt sätt att träna en hund på är det något allvarligt fel på den tävlingsgrenen!

Tack för förklaringen, jag kan absolut förstå att man provocerar hunden men är det inte figuranten som ska "slå" på hunden då?

Precis, figgen belastar hunden. En sofstick ser inte ens ut som det killen använder i filmen.

Genomvidrigt är det. Har dock inte tittat på filmen och tänker inte titta heller.

Däremot känns rubriken på detta trist. Detta är inte en vedertagen träningsmetod på VM-hundar.

Ärligt talat så trodde jag att det skulle vara en positiv film om hundträning.. jag klickade DUMT NOG på länken utan att läsa några kommentarer.
Kunde du inte skrivit vad det handlade om:cry: Jag tog väldigt illa vid mej och det gör säkert andra som ser klippet också.

/LL

Att djurplågeri förekommer vet nog de flesta men jag vill i alla fall inte behöva titta på det. Det räcker med vetskapen och att stödja djurrättsgrupper. I alla fall för min del.

Ett sådant as som visas i filmen borde få samma behandling själv, djurförbud och livstids avstängning ifrån alla typer av sport med djur.
/LL

Senast ändrad:
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Det är två olika klipp. Vm-gubben är från Luxemburg och han från Värmland är en vanlig dåre (eller vad man ska kalla honom).

Idioti. Vaddå avstängd från VM? Han borde ha djurförbud + ett kännbart straff. Hur kan man vara publik på plats utan att reagera med att stoppa honom? Och hundens mentalitet testas definitivt inte med hjälp av bestraffning.

kl
Ber om ursäkt att jag inte varnade, o tackar modden som fixade till varningen.
:bow:

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Jag vet inte om jag vill se filmen. Den verkar vara hemsk. Meen, kan någon berätta iaf kortfattat vad som händer i filmen?

Utan att ha sett den förstår jag att det är någon VM-människa som tränar sin hund och slår den? Men mer än så?

Han tränar hunden bl.a. genom att korrigera den med vad som närmast ser ut som ett dressyrspö. Och det är inga små korrigeringar han gör. Han rappar den för att få den att stanna nära hans ben, han tar också nacktag, "örfilar" den och randar upp den när den sitter framför en figurant och har fixerat denne med blicken.

Man ser på ganska långt håll hur människan tränar sin hund på apellplan och att han slår hunden med vad som ser ut att vara ett ridspö. Du ser inga närbilder, inget blod, inga sårade hundar. Men en klar misshandel under träning.

*KL*

Jag vet inte om jag vill se filmen. Den verkar vara hemsk. Meen, kan någon berätta iaf kortfattat vad som händer i filmen?

Utan att ha sett den förstår jag att det är någon VM-människa som tränar sin hund och slår den? Men mer än så?

Det är en man som tränar skydd och lydnad med sin hund. Markera efter här (La vit text ifall någon inte vill läsa) Det börjar med att han ger hunden 10-15 käftsmällar/ryck i öronen. Han bland annat slår hunden med någon pinne av något slag för att den sätter sig snett, håller apporten dåligt. Han rusar fram och sparkar och vrålar på hunden i en tyst bevakning (Och jag förstår verkligen inte varför). Han luggar den i öronen när han går fritt följ. När hunden ligger plats rappar han till den, och när han går emot den ryggar den åt sidan som om den blir slagen. Bland annat.

Liknande trådar

Övr. Hund "Ja men MIN hund jagar aldrig, hen är så duktig och skulle aldrig skada fåren!" Tänk att det ska vara så svårt att ge F-N i att rasta...
2
Svar
26
· Visningar
2 937
Senast: BobberiBoo
·
Körning Det här är en tränarutbildning 2005 på Strömsholm i Svenskaridsportsförbundets regi. http://www.youtube.com/watch?v=dLbd60zaIqw...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 787
Senast: rubytoo
·
Hundträning http://www.youtube.com/watch?v=n0pHmB0WLGI Vad gör man inte för en bit korv:D Snälla, inga pekpinnar om att hon gör fel. Jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
2 574
Gnägg Jag har letat runt lite efter en liknande tråd men utan framgång, så jag startar en själv. Jag har blivit lite fast för fenomenet...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 586
Senast: Exit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18