så otroligt trött på sadlar just nu

beauspirit

Trådstartare
jag har precis köpt en ny (begagnad) sadel till min häst. en hoppsadel.
lånade hem den från affären här i stan för att prova, och man får ha den i 2 dagar. red med den båda dagarna och den låg jättebra och jag bara älskar den, hur skön som helst! :love:

men så nu ca 1½ vecka efter har den börjat glida fram (som de flesta sadlar gör på honom) ?
han har inte blivit tjockare, definitivt inte smalare :angel:, och jag sadlar precis likadant.

för den låg ju som en smäck första veckan, och nu senaste gångerna har den glidit fram och lagt sig alldeles för långt fram :cry:.

hur kan det ske??

iallafall får jag väl lov att sälja den här oxå (har redan 3 andra, gamla sadlar till salu) och när jag fått sålt alla, ska jag verkligen ta ut en sadelutprovare. nu är det värt det, får ta mig råd helt enkelt.

fattar inte varför den har börjat glida fram nu så där plötsligt bara?

Han kanske har hunnit bredda sig lite iaf? Min häst ändrar sin rygg dagligen i stort sett :eek:
Om sadeln är lite för smal så brukar de ha en tendens att glida fram..

kanske han har hunnit bli -fetare- av att ha vilat fyra dar på en kort tid, men hur ska man då få en sadel att sitta bra om de ändrar ryggen ofta? :(.

nee, denna gång köper jag en lite för vid sadel och lägger en pad under så han kan muskla upp sig ordentligt (är 5 år). drygt det här.

Sv: så otroligt trött på sadlar just nu

Var har du lånat sadeln? Känner en superbra sadelmakare som provar ut sadlar!

Liknande trådar

Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 310
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 642
Utrustning För det första: Jag har väldigt dålig koll på sadelinpassning själv. Har enbart ridit på ridskola och köpte min första häst från...
2
Svar
28
· Visningar
3 993
Senast: ameo
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 636
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka