Så otroligt fel det kan gå!!

Sv: Så otroligt fel det kan gå!!

Usch... Detta påminner mig om min förra häst.. Han kom från Polen och var livrädd om sina bakben och väldigt bakskygg. Han kom mager och ärrig, rädd! Kom senare fram att han även var halvblind, det var inte medfött utan hade kommit vid 3 års ålder...
Fyfan vad arg jag blir, tror det är mycket i polen också där man främst kör in sina hästar styggt, vet även 2 andra hästar därifrån i lliittee bättre skick, men de båda va väldigt skygga och en av dem fick sedan en hälta, av en gammal skada (de hade inte röntgat hästen vid besiktningen eftersom den va ganska "billig").

Vilka idioter det finns i världen...

Och de e ju rätt smart att fortsätta när man ser hur bra han tog de de första gångerna... och smart med en annan häst där!

BRAAAA jobbat!

Vilka jävla idioter :mad: Har man inte kunskapen så ska man inte göra saker. Stackars stackars häst :cry:

Jag förstår inte hur man kan ens tänka tanken att fortsätta med tanken på hur det går? Har man ingen respekt som helst för hästar? Inte nog med att hästen får men för livet, tänker man inte alls på sig själv och risken att bli skadad när något liknande händer?

Och vad i hela fridens namn har dom för sele?

Jag blir helt tårögd av att se sånt där :(

Stackars, stackars häst.

Dom människorna skulle jag piska skiten ur.

:(

Om inte hästen vill så vill han inte? Låt honom vara då .... :(

Hatar att se sånt här...

Jävla nötter. Jag skratta extra högt när kärringarna flög ur vagnen :P

Men annars fick jag bara ont i magen

Vad trodde dom :eek:

Stackars stackars häst:( som måste finnas bland dessa :devil: människor

Jag har bara lust att gråta.
Tycker så oerhört synd om hästen. Förmodligen förstörd för resten av livet.

Gammal tråd, jag vet! Men jag var tvungen att kommentera detta!

Hur kan de göra så här?? Har de inget vett i huvudet alls?! Jag hoppas nästan att de som ramlade ur vagnen skadade sig!
Min häst är en polsk import, han ska enligt uppgift vara körd där. Han var väldigt bakskygg i början och är fortfarande livrädd för spön. Undrar vad de utsatt honom för.. Men när man ser detta så inser man ju att det finns massor människor som håller på med hästar som inte förstår ett dugg och är elaka mot dem. Jag förstår inte hur man kan göra ett oskyldigt djur så illa!!!

Visst först och främst så reagerar man på själva tillväga gångsättet och det är väl inte så konstigt att dom inte gjort rätt någon annanstans heller, men hur kan man vara så korkad att inte ha hjälm på huvudet, att spänna för en icke inkörd häst i det området dom är i, ser ut som en skolgård, tänk alla som kunde kommit i vägen. Sen den där tjejen på ponnyn, framför den skrämda hästen. Och efter det, ut på bilvägen.....

nu mår jag illa... Hur kan människorna runt vara så lugna och bara köra på, tror dom att det ska gå över?? Bra på ett sätt att vagnen gick sönder i slutet och dom drattade i marken, förhoppningsvis fick dom sej en tankeställare kan man ju hoppas... Innan något allvarligare händer. Hoppas hästen tas väl hand om i framtiden

Fy sjutton... :( Tycker så synd om alla stackars hästar som blir utsatta för såna här människors dumhet...

Herregud :( Stackars, fina häst. Det syns ju att de är fullständigt okunniga, men de är ju också förbannat korkade. Hur kan man fortsätta när det uppenbarligen går åt helvete? Stackars, stackars.

Ja vad säger man... ? :crazy::grin: Blev lite glad när vagnen äntligen gick sönder, så idioterna inte kan köra hästen mer. Och att tanterna drog i backen var bara en bonus! ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: miumiu
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Redfox
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 676
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar