Så mycket kostar barnens idrott – nästan dubbelt så dyrt på 20 år

Kostnaderna för att låta ett barn idrotta i en förening har nästan fördubblats mellan 2003 och 2023. Det visar en studie från Riksidrottsförbundet som publiceras på onsdagen.

Det känns också lite knepigt om man jämför "rida på ridskola en gång i veckan" med sporter där (träning för) tävlingsnivå är det man räknar på?

Det känns också lite knepigt om man jämför "rida på ridskola en gång i veckan" med sporter där (träning för) tävlingsnivå är det man räknar på?

De räknar väl med det som är standard i de flesta fall. Jag önskar bara att de hade inkluderat tidsåtgången samt den insats som krävs från föräldrarnas sida också. För det tror jag skiljer mycket mellan de olika idrotterna!

Det jag framförallt blir tokigt är att man jämför rida på ridskola en gång i veckan medan man i andra sporter också tränar flera gånger i veckan i alla fall när man spelat några år och börjar komma upp i tonåren. Ridning 2-3 gånger i veckan hade ju blivit betydligt dyrare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kostanden för barn och ungdomars idrottande blir allt större. Sedan 2003 har årskostnaden för en huvudidrott nästan fördubblats. Dyrast...
Svar
0
· Visningar
42
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka