Så mycket bättre 2016

Emtherlia

Trådstartare
Igår var första programmet för säsongen, vad tyckte ni?

Vad tycker ni om artisterna som är med i år? Kommer det bli några intressanta historier och låtar?

Tycker att det är ganska ointressanta artister närvarande, men ser fram emot deras tolkningar av Freddie Wadlings material, men ffa av de tolkningar Freddie hann göra.

För övrigt fick jag igår lära mig att ordet "vildros" tydligen var ett riktigt ruskigt ord, i synnerhet om en bär klänning med ordet "luder" tryckt på, i oilka språk. En lär så länge en lever...

Det var intressant att se Tommy Nilsson som jag mest tyckt var en lite småäcklig alkis.... Han verkade normalklok och rätt rolig. Det överraskade.

Jag tyckte Jill Johnssons version var väldigt vacker och sen gillade jag Dannys. Lisa Ekdahls var för konstig för mig.

Sen hade jag ingen aning om alla olika vägar i Tommys karriär, intressant att höra!

Gårdagens avsnitt tyckte jag inte var mycket att hänga i granen. Freddie verkade vara en väldigt snäll och fin människa men hans musik (och även tolkningarna) var inget för mig.

Har lite svårt för Lisa Ekdahl... Har gillat de två tidigare programmen över lag, men gårdagens var inte mycket att hänga i julgranen enligt mig heller.

Tråkigt program igår och inte en enda låt berörde. Kan kanske hänga ihop med att jag inte hade den blekaste aning om vem Freddie var och aldrig hört någon av hans låtar.

Stör mig otroligt på Lisa Ekdahl. Gillar Magnus och hans fantastiska ödmjukhet.

Freddie... känns som det finns mycket som inte sägs?
Jag har mest uppfattat honom som en trasig knarkare. Hade liksom inte en aning om att han var så respekterad bland musiker. En vän såg honom på scen för ett år sedan elelr så, och tyckte det var tragiskt för han var i så dåligt skick

Men de som växt vartefter programmen gått är Magnus och Jill. samt Danny. Den mannen verkar ha flera bottnar.

Men gårdagens program - njae.

Jag är kär i Magnus Carlson sen dackefejden, så det är kul att se honom. Tommy är mer sympatisk än jag någonsin kunnat ana.
Freddie Wadling har jag lyssnat mycket på, jag gillar honom.
Lisa är enormt enerverande, jinder har jag ingen åsikt om. Danny är inte min typ (för glad) och Jill är ju rar och duktig men inget jag gillar.

Jag är kär i Magnus Carlson sen dackefejden, så det är kul att se honom. Tommy är mer sympatisk än jag någonsin kunnat ana.
Freddie Wadling har jag lyssnat mycket på, jag gillar honom.
Lisa är enormt enerverande, jinder har jag ingen åsikt om. Danny är inte min typ (för glad) och Jill är ju rar och duktig men inget jag gillar.

Jag har ingen åsikt om jinder som person men har vääääldigt svårt för hennes musik, fattar inte hur den kam ha haft sån genomslagskraft?

Jag har ingen åsikt om jinder som person men har vääääldigt svårt för hennes musik, fattar inte hur den kam ha haft sån genomslagskraft?

Jag håller med dig, känns som att hon viskar snarare än sjunger?

Årets artister är tyvärr inte i min smak.

Tråkigt om Freddie Wadlings eftermäle blir att han var en knarkare.

Jag såg honom för första gången för över 30 år sedan och blev alldeles fascinerad över hans sätt att använda sin röst, det var helt nytt. För mig var han en konstnär som främst uttryckte sig med musik men även hade andra uttrycksvägar.

Så här, helt underbart!

Jag har inget alls emot hennes musik och tycker att hon gör bra versioner av de andras låtar i programmet.
Jag gillar syntmusiken och hennes speciella röst/sätt att använda sin röst. Kul när någon står ut lite och inte låter som alla andra.
Jill till exempel tycker jag bara är tråkigt. Hon har absolut en bra röst men den är liksom blaha för mig, jag har hört hennes röst och låtar tusen gånger förr liksom. Det finns ingen karaktär.

Tittade inte igår, eftersom det för mig känns som en omöjlighet att tolka Freddie. Han var så speciell!
Jag är ju helt såld på Magnus, så jag kommer att titta på programmen framöver, för hans skull. Danny är jätteduktig, men hans musik säger mig inget. De andra artisterna säger mig inget heller.

Jag vart förvånad över att Freddie är så respekterad bland andra musiker faktiskt. Visst att han gjort massor men jag såg honom för några år sedan och han framstod som värsta pundaren.

Jinder har jag svårt för sen innan. Tycker inte hon verkar vara speciellt charmig utan rätt självupptagen.

Alltid älskat Magnus och han verkar vara om möjligt ännu mer sympatisk och trevlig än vad jag trodde. Tommy Nilsson har växt lite hos mig.

Freddie var ju väldigt sjuk i många år, så att han framstod som sliten är ju inte så konstigt. En del kan självklart ha sin grund i alkohol och annat missbruk, men att tampas med KOL och cancer gör nog sitt till.

Jag vill minnas att han hade starka autistiska drag o att han under uppväxten led av mutism, han lärde sig använda språk via musiken vilket blev hans räddning.
Källa: lång intervju i DNs söndagsbilaga för många år sedan.

Jag har sett honom live flera ggr på den tiden han uppträdde med Fläskkvartetten.

Tycker att denna säsong är bättre än de två senaste. :) Tycker att kemin i gruppen verkar roligare den här gången och att deltagarna verkar lite mer öppna och bjuder på sig själva (eller så är programmet bättre klippt, vad vet jag). Inget går dock upp mot säsong 3 enligt mig... :p

Jag blev väldigt berörd av Freddies program nu senast och tårarna rann mest hela tiden. Väldigt känslosamt. Men då har jag fascinerats av honom tidigare, och lyssnade en del på honom när jag mådde riktigt dåligt som tonåring, så det är inte konstigt att det vällde fram en massa känslor.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
14 945
Fritid Har sett de utländska versionerna (inte alla) men nu kommer en svensk version på 5an. Första avsnittet är ikväll 5/9 kl 21. De ska ta...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Rosett
·
Kultur Nu börjar äntligen årets Så mycket bättre! Här kan vi diskutera avsnitten! Själv tjuvkikar jag på kvällens avsnitt nu men vi kan väl...
2
Svar
21
· Visningar
1 700
Senast: zaching
·
Kultur Någon mer som hunnit se första delen? Vad tyckte ni? Det har ju gjorts reklam i flera månader om detta stora projekt från SVT, har de...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
10 541
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5