Samma här.Jag tänker vara hemma med katten och äta något gott.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här.Jag tänker vara hemma med katten och äta något gott.
Ptja när jag jobbade i vården hade jag ibland pass där jag slutade 22.00, började 07.00. Hemma typ 22.30 om inte uruselt väglag. Varvade ner och lyckades somna först vid 1-2...alla andra sa likadant....Har en vikariekollega nu inom handeln som gnäller över att sluta 20.15 och börja 08.45....Eh vad gnäller du om...Men, vad är det där för sorts arbetsgivare? Hur kan ser vara lagligt?
Så var det förr här också, men sen förstod man att det inte funkar att sluta jobba 21:30 och börja 6:30. Nu måste man ha minst 11timmar mellan skift. Förr var det bara 9.
Kl
Jag gör aldrig nåt speceillt på midsommar. Orkar inte. Kanske köper nåt gått
Ja så var det här förr också. Fy satan den stressen då man jobbat lördag kväll och skulle upp till jobb 6:30 söndag morgon och det var byte till sommartid den natten. Att slappna av och sova fanns inte på kartan.Ptja när jag jobbade i vården hade jag ibland pass där jag slutade 22.00, började 07.00. Hemma typ 22.30 om inte uruselt väglag. Varvade ner och lyckades somna först vid 1-2...alla andra sa likadant....Har en vikariekollega nu inom handeln som gnäller över att sluta 20.15 och börja 08.45....Eh vad gnäller du om...
Men, vad är det där för sorts arbetsgivare? Hur kan ser vara lagligt?
Så var det förr här också, men sen förstod man att det inte funkar att sluta jobba 21:30 och börja 6:30. Nu måste man ha minst 11timmar mellan skift. Förr var det bara 9.
Kl
Jag gör aldrig nåt speceillt på midsommar. Orkar inte. Kanske köper nåt gått
Bor i FinlandOT, men detta kan väll inte gälla tex vården? Jag jobbar tex till 21.30, sen börjar jag kl 7 dagen efter flera ggr i mitt schema.