så ledsen..

Z

Ziemona

jävla skit. Allt är bara jävla skit. Kom nyss hem från vet.
Köpte en 4 åring, allt gick bra, hon kvalades till 4 års champ. men hoppade över sitt staket och fick hovledsvrckning och fick stå i 6 mån. Efter det gick allt bra, hon har hoppat fint, tills i september då hon plötsligt började vägra. Fick diagnosen dubbelsidig kotledsinflammation. Nåväl, tnkter man. Har varit på ÅB och allt såg bra ut, och var idag igen på ÅB, nu är hon igång och har hoppats lite grann. Hade dock lagt märke till en återkommande svullnad på kotsenskidorna fram, men trodde det hade att göra med kotledsinflammationen. Efter UL ser vi nu att hon har senskador på båda frambenen, läkta och så, och ev. så gamla att de har funnits sedan vi köpte henne. Nu vet jag varken ut eller in. Vet säger att man inte vet hur det kommer att gå, att vissa hästar kan hoppas i all evighet, och att vissa inte klarar vanlig promenadridning. JAg ska visst bara köra på och hålla tummarna. Känns sjukt jobbigt, kommer ju att tänka på detta för alltid.. Står nu i valet och kvalet att betäcka, eller försöka hoppa henne och se. Hon är min enda bra häst, och det finns inga pengar till en ny, och heller ingen lust. Dessutom får man väl två fina reservationer på försäkringen, samt inte en spänn tillbaka om man ska sälja henne. Det handlar inte så mkt om det iofs, men jag ser bara ingen framtid mer. Det fanns så mycket hopp, och jag har lagt allt jag har i den här hästen. FAN:cry:
Någon som haft något liknande?

Sv: så ledsen..

Åh, stackars dig!
Förstår att det måste kännas tröstlöst!
Kanske inte är en så dum idé att betäcka henne nu och ge henne rejält med tid att återhämta sig från skadorna.
Hoppas inte att försäkringsbolaget börjar krångla...men jag vet ett iallafall som gärna lägger på reservationer i efterhand...:mad: Inte så schysst när man betalar tusentals kronor i premier!

Om man bara har tiden så finns det MASSOR man kan göra för att en "trashank" eller känslig häst ska hålla ihop.

saken är den att jag frågade om det gör någon skillnad om jag väntar ett år, men han säger att skadorna är där för alltid, oavsett om man väntar eller ej. tid finns det, jag gör allt jag kan för denna häst, det kan jag lova. Känns bara hemskt att varje dag rida och veta att nu kan hon gå sönder. Om man bara hade fått veta definitivt.

Gud vad tråkigt! Men ge henne tid bara. Prova i nått år och se om hon förbättras. Kanske skulle vara bra med stretching?

Så fruktansvärt tråkigt. Jag lider verkligen med dig. Jag har inte varit med om det du har, men min åring som jag köpte i höstas har just fått en senskada. Hon är ju ung och vi har inte börjat rida, så det kan inte jämföras med hur du känner, men det är så otroligt jobbigt med ovissheten. Hoppet ibland och sen de djupa dalarna när det blir bakslag...

Kanske betäcka ändå är en bra ide. Vad sa de om senskadorna? Hur kunde de ha kommit upp? Har du varit i kontakt med uppfödaren/förra ägaren?

Håller tummarna för att det går bra för dig och din häst!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
790
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 445
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 935
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
34 934
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX