Så himla dåliga tänder... Pga magen?

Fibusen

Trådstartare
Gammlingen har alltid haft känslig mage så länge jag har haft honom,tror att det beror på hans uppväxt,när jag tog över han (när han var 9½ månad) hade han varit i fem olika hem,och han var mycket stressad,kan snabbt bli jätte stressad även i dag i fall det händer något stort som inte brukar hända.

Hur som helst,han har också jämt haft dåliga tänder,har fått dragit ut en tand på han,och nästa tisdag ska det dras ut en tand till,beställde även en grundlig tandrengöring,vet inte om dom kör med något ultraljud eller hur dom gör? Han kommer ju att sövas pga urdragningen av en tand,så tyckte att jag lika gärna kunde ta en rengöring av hela munnen.

Inte förens på slutet har jag börjat fundera på om hans dåliga tänder kan bero på stressad/orolig mage?

Hans tänder är alldeles gula,och som sagt,i dåligt skick,ser nästan nedslipade ut på alla spetsar?

Läste att just Boxer hör till dom raserna med mycket tandproblem,och det är boxer i honom.

Usch,jag har redan ångest,tycker det är så hemskt när han ska sövas,då han även har blåsljud på hjärtat,har varit sövd 3 ggr tidigare (kastrering,tandborttagning,och knölbortagning),och då har allt gått bra,men när vi drog ut en tand senast så blödde han jättemycket näsblod,är det normalt verkligen?

Aja,nu får vi hålla tummarna för plutten min,som för övrigt fyller hela sju år i morgon! :love:

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/057.jpg?t=1298928938
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Wingates
·
Foder & Strö Behöver lite råd Kom in en MAGER fånghäst (ponny) till stallet för 1,5 månad sedan. Den är närmare 30 år gammal och fräsch och pigg i...
Svar
15
· Visningar
3 293
Senast: FiVi
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 750
Senast: Skywalker
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 261
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp