Så här har det gått för vår fångponny.

K

Kockan

För er som följt min tidigare tråd där jag var ganska uppgiven kan jag meddela att det inte verkar vara HELT kört!
Röntgade honom igen i måndags (4 veckor sedan det AKUTA tillståndet) och då hade hovbenet rest sig ganska mycket faktiskt! Verkar inte helt omöjligt att få honom återställd.
Dock LÅNG konvalicens (stavning?).
Går dagtid med våran shettis i vinterhagen som är helt ren från grönt.
Kommer ALDRIG mer släppa honom på grönt...:cry:
Dottern får skritta eller promenera honom lite grann fram till nästa besök hos vet och hovis om 8 veckor, men bara om han verkar vilja det själv. Bra att han rör sig lite och blir lite aktiverad så han håller humöret uppe.
Tog ut honom idag en stund och han var pigg och glad och rörde sig bättre än på länge! :banana:
Tack alla som kommit med råd och tips! :bow:
Det sista som överger en är :bump: hoppet!

Sv: Så här har det gått för vår fångponny.

Härligt att höra!!
Du ser, det går så småningom men tar tid...

Åh så skönt att höra :D !! När du inte svarade i den andra tråden om hur det gått för fångponnyerna så började jag undra hur det hade gått för er...

Fast nu har jag svarat där med! Kom på att jag skulle skriva i en egen tråd och berätta hur det gått för oss till alla som följt förra tråden.

Ja, jag såg det sedan när jag kikade längre ner. Är bara lite seg så här på morgonen ;) !

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 271
Senast: Djurvän
·
Hundträning Hej! Jag behöver tips och råd. I min familj har vi alltid haft hundar och för tillfället har jag två stycken. Jag har en blandras valp...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 895
Senast: Dino2018
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama