Sv: Så har det hänt igen
Jag är ganska övertygad om att vi aldrig någonsin kommer att kunna bevisa att gud inte finns eller att spöken inte finns, eller för den delen att de osynliga, rosa elefanterna jag nämnde tidigare inte finns. Jag tycker det naturliga är att tro på saker som verkar rimliga eller åtminstone har något stöd, annat än att det vore fräckt om det var sant.
De har naturligtvis rätt att tro precis vad de vill. Och jag har rätt att ifrågasätta deras tro. Du konstateras att vi "inte har någon fakta som pekar på att spöken finns", det gör det ganska värdelöst att tro på spöken tycker jag, varför tror man på något som det inte finns någon motivation alls att tro på? Att kalla det ett dödläge att det varken finns bevis för att något finns eller inte finns tycker jag är skevt.Du kan inte bevisa att spöken inte finns, du kan inte bevisa att Gud inte finns heller. Därför har alla religionsutövare och andra troende rätt att tro på sin sak sålänge motsatsen kan bevisas genom vetenskapen.
Vi har ingen fakta som pekar på att spöken inte finns- vi har ingen fakta som bevisar att de finns heller, det är dödläge och du själv kan bara "tro" att du har rätt och de andra fel.
Några år framåt så kanske vi bevisat att spöken inte finns, att Gud aldrig existerat o.s.v. men så länge du själv, som tror på vetenskapen, inte har vetenskapliga bevis om motsatsen så är du på samma nivå som de du anser har fel- d.v.s. din tro på att spöken inte existerar och Jehovas är ute och cyklar.
Jag är ganska övertygad om att vi aldrig någonsin kommer att kunna bevisa att gud inte finns eller att spöken inte finns, eller för den delen att de osynliga, rosa elefanterna jag nämnde tidigare inte finns. Jag tycker det naturliga är att tro på saker som verkar rimliga eller åtminstone har något stöd, annat än att det vore fräckt om det var sant.