Så förbaskat ont i tuttarna!

snurpe

Trådstartare
Aj, aj, aj.

Snurpe har bestämt sig för att sluta amma, men snurpes tuttar verkar inte ha bestämt sig för det. Sonen på 8 månader har haft en liten tveksam viktuppgång på slutet så vi har övergått allt mer till vanlig mat. Jag tycker att det känns så sorgligt och vill egentligen inte sluta, tycker att det är mysigt att amma, men jag tror vi har kommit till den punkt när det är dags :( Försökte amma bara ett par gånger om dagen för mysets skull, men brösten spände så otroligt så därför har jag bestämt mig för att sluta amma :cry:

Har nu inte ammat något sedan igår morse. Och boobsen spänner och gör SÅ ont! Snacka om mjölkfyllda :crazy: Så nu till min fråga egentligen, hur lång tid tar det innan brösten slutar att producera mjölk?

/snurpe
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

För mig tog det några veckor innan jag var helt sint. Matilda ammade inte utan jag pumade ur och gav henne i flaska. Det gjorde ont när jag slutade också. Man får försöka fasa ut det och tömma brösten med längre och längre uppehåll.
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

Varför kan du inte amma för mysets skull?
Det spänner ju i början när brösten inte töms lite ofta, men det rättar till sig fort.
Det tar längre tid för brösten att sluta producera mjölk helt än att minska lite bara.

När jag slutat amma mitt första barn hade jag fortfarande mjölk ett år efteråt.
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

Därför att jag tycker att det gör för ont. Har inte alls ammat mycket på ett bra tag, men brösten fortsätter att pumpa på mjölk. Vi hade ändå pratat om att sluta ungefär i den här vevan, så det känns inte så tokigt, om än lite tråkigt. Men jag hade varit ledsen för att sluta när detta än var. Försöker trösta mig med att vi kan mysa i alla fall (och att jag kan dricka rödvin till maten :D;))

/snurpe
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

2 veckor tog det att sina mina. jag mjölkade igång när dom var som mest spända och lät det rinna till så spänningarna släppte.... sen sinade det fortare och fortare. Och vilken ångest man har när man slutar, jag slutade ju jättetidigt pga medicinering... jag får fortfarande ont i magen över att jag fick ge upp det.... :cry:
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

Just nu gör det ena bröstet så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen :crazy: Alldeles stenhårt och bröstvårtan känns som en stor böld. Hoppas man inte får mjölkstockning eller något :crazy:

/snurpe
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

Sådär var mina oxå förra veckan, speciellt det ena det gjorde så ont :crazy: massera och massera och värmde tog alvedon inget hjälpte.

För 3 veckor sen slutade jag hel amma och det är föst nu det börja kännas bra i tuttarna. Ammar på morgonen, på kvällen och om han vaknar på natten.
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

Det tog 2-3 dagar innan det slutade att göra ont.

Efter en månad kunde jag fortfarande få fram lite, men bara typ en droppe eller så..
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

Då kanske det snart lyckas sluta göra så förbenat ont i alla fall... lockar så att sätta dit bebis bara för att få stopp på eländet, men någon gång måste jag ju gå igenom detta. Minsta lilla jag bara kommer åt tuttarna bara sprutar det mjölk :crazy: Kan knappt bära lillkillen i famnen för att det gör så ont :crazy:

/snurpe
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

Jag vet precis hur du känner dig....

Slutade för 2 månader sen och det gjorde så ooont och man kände sig som en jäkla fontän...

Men det går över.

Skulle det inte göra det, så finns det ju alltid hjälpmedel-..
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

Mjölka eller pumpa ur det värsta trycket. Vill du inte göra det kan du värma fuktiga frottéhanddukar i mikron (eller en vetekudde) och lägga på brösten. Eller ta en varm dusch och försiktigt stryka bröstet i riktning mot bröstvårtan med handryggen. Det är viktigt att inte trycka för hårt, då kan de stinna mjölkgångarna gå sönder = mjölkstockning.
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

Det finns medicin mot det !!

Ring BVC!!
 
Sv: Så förbaskat ont i tuttarna!

Vad spännande! Vad får man då? Kanske ska ringa i morgon då om det inte känns bättre!

/snurpe
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 011
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år I lördags natt ammade jag sista gången med min plutt. Har bara ammat nattetid senaste veckorna och nu bestämde vi att det fick vara dags...
Svar
17
· Visningar
2 652
  • Låst
Övr. Barn ...eller Dolly Parton ammar :smirk: Att amma är ju mysigt och nyttigt. Det finns inga som helst skäl att låta bli, om man KAN...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp