Inskolning i bregottfabriken...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Åh herregud :eek: hur i helafriden klarar ni er utan sex så länge :confused:

Vi hade uppehåll mitt i, det var runt 6 månaden som min sexlust försvann men den kom tillbaka efter en månad och med buller och bång :o och jag kunde bara inte hålla mig ifrån min :love: älskade.

Det är naturligtvis olika från person till person men jag älskade att vara gravid och känna ett liv växa innom mig och kände mig som om jag var sexigast i hela världen med min stora mage.

Beklagar att det inte är så för dig för du ska inte skämmas över din vackra gravida kropp! Din kropp är hem för ett nytt liv och du ska vara stolt över den!

Anneli
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Nu tror jag du har en bättre inställning samtson... Men magen behöver inte vara ivägen, alla varianter bakifrån är ju lika enkla som innan :idea: Dessutom är det ju jättehäftigt att få ha sex och inte alls behöva ha magkomplex - nu SKA den ju puta ut ordentligt :)

Under och efter förra graviditeten hade jag inget sex alls och det överlever inte en relation, jag tyckte det var kränkande i längden att känna mig så oönskad :cry:

Det är mycket angenämare "problem" att inte kunna avhålla sig tillräckligt länge :cool:

Nu ska stygnen bort på något vis, enligt uppgift rivs de en del :p

Sedan återstår ett annat problem... Stämmer det verkligen att man har 98% skydd för graviditet första halvåret om man helammar (och ammar MYCKET) :confused:
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Det där är nog väldigt individuellt. Jag fick inte mensen tillbaka förrän ett bra tag efter jag slutat amma, och jag ammade bara morgon och kväll på slutet. Andra kompisar har fått mens trots att de ammat mycket. Hur var det förra gången? Jag antar att det är lika varje gång man får barn.
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Förra gången hade jag inte mens på åtta månader. (helammade drygt 7)

Men ägglossningen kommer ju liksom ett par veckor före mensen :crazy:
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Under och efter förra graviditeten hade jag inget sex alls och det överlever inte en relation,
Jo, det kan en relation visst göra. Vi har två barn och vi har inte sex ofta. Jag tycker lika mycket om min sambo som för 10 år.

Det är mycket angenämare "problem" att inte kunna avhålla sig tillräckligt länge
Det kan jag hålla med om, även om jag inte varit med om det.
Men nog är väl det vanligare att kvinnan (och även ibland mannen) är utan sexlust den närmsta tiden efter förlossning, än att man har samma lust som innan? Det säger väl inte dom på mvc för att kvinnor med ingen lust alls ska bli nöjda?
Stämmer det verkligen att man har 98% skydd för graviditet första halvåret om man helammar (och ammar MYCKET)
Har man ingen mens och helammar tror jag man är ganska skyddad. Men säkerligen finns det någon som känner någon som blivit gravid trots helammning och ingen mens.
hälsningar gulan fd.gulla
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Att leva i en relation utan fysisk närhet är inget för mig. Det är klart att det kan fungera om båda är på ungefär samma nivå. Men om man är väldigt olika i vad man mår bra av och längtar efter är det oerhört slitsamt. Jag är fortfarande vän med exet, men det var ju också allt vad vi var, egentligen.

Jag vet allvarligt talat inte vad som är vanligt, för det är så få som egentligen säger som det är... Man känner sig ju helt udda som vill ha sex så fort som möjligt efter förlossningen så jag kan mycket väl tänka mig att vi som INTE tappar lusten inte basunerar ut det så högt att det märks i statistiken direkt. Vi kanske får göra en buke-enkät :idea:
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Visst går det att få ett förhållande att överleva utan sex. Med 4 barn och ett 17 år gammalt förhållande så går det bevisligen. Vi har haft sex fram tom förlossningen men har inte kommit igång riktigt ännu, lite sporaiskt än så länge. MEN det är inte lätt med 2p-piller i samma rum samt att jag inte känner mig så sexig med magen som är kvar samt mjölk som sprutar. Känner ingen ångest över det, vet av erfarenhet att den delen av förhållandet kommer snart igång igen tids nog :p
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Med överleva utan sex menar vi nog inte samma sak... Jag menar år efter år utan fysisk kontakt annan än den man har med kompisar.

Inte en tillfällig lågvattenperiod man kan se slutet på ;)
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Sedan återstår ett annat problem... Stämmer det verkligen att man har 98% skydd för graviditet första halvåret om man helammar (och ammar MYCKET)
Har jag svårt att tänka mig, med tanke på har ånga barn som lyckats bli till trots detta..
Mina egna menstruationer har kommit igång lagom några veckor efter att avslaget försvunnit (båda gångerna), vilket innebär att jag hade kunnat bli gravid igen 2 veckor tidigare... Jag har iofs inte "ammat", men däremot pumpat och vid den tidpunkten haft MASSOR med mjölk - har svårt att tänka mig att det skulle göra skillnad om barnets mun eller pumptratten sliter i bröstet...

Med andra ord, lita inte för mkt på den säkerheten om du inte vill bli gravid direkt igen.. :p ;) Skulle du lyckas pricka första ägglossningen så märker du ju inte att mensen försvunnit, för den hann ju aldrig komma.. :p
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Ja, det var jobbigt - särskilt då som jag ville men inte han... Det ena ger det andra och man blir ledsen, arg och tillslut smått tokig.... :crazy: Men jag ransakade mig själv och insåg att det var honom jag skulle ha, slängde undan min bitterhet som jag samlat på mig och började förföra, och nu ska vi ha barn igen.... :D Jag är inte så mycket för att hålla handen och kramas, men sex är mysigt och kul. Den här gången ligger jag som sagt på lite för jag bara vägrar hamna i träsket igen. Jag har kommit på att man måste kämpa, och ibland en hel del... Så kanske det inte ska vara redan, när man bara varit tillsammans i fem år?

Vad gäller amning som graviditetsskydd å skulle inte jag lite på det! Själv var jag "lyckligt lottad" och fick mensen så fort avslaget var borta, när jag var på efterkontroll hade jag redan hunnit ha mens två gånger - trots att jag helammade! Men kanske ska man ta det som ett gott tecken - att kroppen så snabbt återgick till det normala?
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Silverkedjan skrev:
Sedan återstår ett annat problem... Stämmer det verkligen att man har 98% skydd för graviditet första halvåret om man helammar (och ammar MYCKET) :confused:

Hade jag inte vågat lita på. :D Hade en bekant som fick en bebis till 10 månader efter den första föddes. Hon trodde på det där med att man inte kunde bli gravid så länge man ammade fullt. Dessutom hade de försökt i 4-5 år att få till den första så hon räknade med att det skulle bli lika svårt igen. Eftersom hon aldrig fått mens emellan fattade hon inte att hon var gravid igen förrän det hade gått en 4-5 månader. :angel:
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Det är ju helt olika från förhållande till förhållande. Vissa kanske man får kämpa lite extra för att det ska hålla medans andra bara "flyter" på utan större problem.

Jag kämpar inte men måste visa hänsyn till mig sambo pga att jag vet av erfarenhet att han måste få hålla på med sina hobbysar på fritiden annars är han en pain in the ass!!! Men å andra sidan så tror jag att jag är ganska lik honom för jag har också min hobby och blir galen om jag missar en träningskväll. Vi sitter ju inte ihop även om vi har barn och är sambo. Så det är helt olika inga förhållanden är den andra lik!!!

Var nu stolt över din mage och förför sambon så ofta du bara kan ;)

Anneli
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Jag får väl svara på bukeenkäten... Förrestän hur hamnade diskutionen här när den började med ammning... ;)
Nåja, jag/vi hade sex ända fram till slutet av graviditen, sista veckorna hade jag dock ingen ork och kände mig totalt orörlig och rörde jag mig så sprutade svetten... Det var 30 grader varmt dygnet runt så det gjorde nog sitt till... Efter förlossningen så hade vi inget penetrerade sex förrens efter avslaget försvann, mest för att jag kändes mig ofräsch och inte kunde slappna av, men mycket annat gjorde vi... Jag tror inte att jag tänkter gå in på detaljer...

Sen hade jag en period då det kändes som om "alla" klängde på mig och då orkade jag inte med alltför mycket närhet, men det avhjälpte vi med att jag tog "ledigt" minst en dag i veckan och åkte hemifrån. Var jag kvar hemma "dög" inte pappa och jag hade ett litet klängmonster ialla fall hela tiden eller om pappa lyfte bort, gallskrikande... Så jag tillbringade mycket tid på Ikea, gå i affärer och fika... Men det var skönt och precis vad jag behövde, jag ville inte ens träffa kompisar, så stort behov fick jag av ensamhet...

Ang om det är vanligt eller inte att man har sex när man är gravid eller efter förlossningen är nog väldigt individuellt, men det är inte bra om en i förhållande känner sig undan skuffad, kan man däremot prata om saken och få något som fungera för bägge parter så tror jag att förhållandet överlever utan problem!
Men annars tycker jag att det sändigt återkommande på både MVC och BVC är att "allt är normalt" oavsett vad man undrar... :crazy:
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Ja just det där att "allt är normalt" hade jag väldigt roligt åt! Det spelade ingen roll vad man hade för krämpa så var det normalt.

Något som verkligen störde mig däremot, var att det sas hela tiden att mannen får inte stressa, det är normalt att kvinnan tappar lusten och bla bla bla. Men när det är mannen som inte vill ha sex?! Det kan aldrig vara normalt... ;) Men det pratas det inte alls om!
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

...men då ska man vara TACKSAM förstår du väl, att man får vara ifred med sin mage eller bebis :smirk:

Allvarligt, så tror jag att det är minst lika vanligt att det är åt det hållet.

Och det är svårare att göra något åt, enligt min erfarenhet :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp