Inskolning i bregottfabriken...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Tack för tipset.. sånt där uppskattar jag!!
Pinktipset kan säkert behövas också!

OOOH Shit!!!
vänta nu, spola tillbaka lite va :crazy:
urinrör - ändtarm-spricka
Det känns helt plötsligt väldigt lockande att påbörja
Operation uttöjning, för att förhindra att spricka.
Finns det nåt man kan göra i förebyggande syfte???
*har för mig att det finns gigantiska dildosar :idea: *
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Jag ser det så här - själva sprickandet gör inte så ont som man kan tro. I det läget när barnet ska ut så struntar man i såna bagateller.

Sedan så tycker jag det är trevligt att tänka sig just att man inte ÄR så uttänjd att ett bowlingklot kan passera :p Bättre med en spricka som sys ihop så man blir i ursprungsskick igen... Jag menar, man vill ju liksom inte att senare besökare ska böka omkring och förtvivlat leta efter lite friktion :cool:

Som sagt så har det gått mindre än en vecka och jag har inte ont längre.

Men något som jag tror är bra är att ha bra bäckenbottenmuskler. Jag tror inte på de där skrönorna om svåra ryttarförlossningar. Starka muskler spricker inte lika lätt.
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Jag blev också snittad och det tog ett par dagar innan min mjölkproduktion kom igång ordentligt. Det sägs vara segare att få igång amningen när man blir snittad?! Hur som helst efter någon dag (minns inte hur länge) fick jag något hormonspray att spreja in i näsan som hjälpte till att sätta igång mjölkproduktionen.

Jag hade ju två som ammade och hade jag bara haft sonen hade det nog varit klurigare. Han hade fel sugteknik och blev vansinnig om han inte fick någon mjölk i sig genast. Mycket frustrerande i början men, sedan löste det sig och han fick till det ganska bra han också. Fast då hade jag ju dottern som sög exemplariskt och hjälpte till att sätta igång mjölken åt brorsan. :-)
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Det där har jag funderat på.. blir man verkligen som innan? :o
Vore ju väldigt trist om det skulle vara som en enda stor parkering att halka runt på efteråt. :cool:
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Jag blev det till 100% sist.

Återkommer snarast om hur det blir efter andra gången :cool: *stirrar otåligt på stygnen*
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Sablar22 skrev:
Det där har jag funderat på.. blir man verkligen som innan? :o
Vore ju väldigt trist om det skulle vara som en enda stor parkering att halka runt på efteråt. :cool:

Jag blev åtminstone alldeles som innan, kanske t o m bättre. :)
Men så har jag varit så duktig med mina knipövningar också.
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Sablar22 skrev:
Det där har jag funderat på.. blir man verkligen som innan? :o
Vore ju väldigt trist om det skulle vara som en enda stor parkering att halka runt på efteråt. :cool:

Äsch då, då håller man masken och säger det är inte JAG som är stor, det är DU som är LITEN :devil:
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

oh.. knipövningar är jag bra på :idea:
Nu ser det lite ljusare ut i mina tankegångar :D
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

:rofl:
Men fungerar det verkligen när man har en och samma partner?
Kan jag verkligen komma något år efteråt + en födesel och säga att han är liten när han varit väldigt lagom innan? :cool:
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Du kan ju säga att du varit hänsynsfull hittills, men att hormonerna ställt till det med dig så att du inte är lika artig längre ;)
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Då får du väl helt enkelt hävda att han har KRYMPT! Hur ska han kunna kolla dig? :D
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Äsch då, då håller man masken och säger det är inte JAG som är stor, det är DU som är LITEN

Oh jag älskar er alla :rofl:
Så här roligt har jag inte haft på länge och jag känner att jag behöver det just nu. Jag har varit inne på min mans dataforum och det var så boring med massor av småpojkar som diskuterade datorer och ibland dök det upp tomt skryt som bara små töntiga smådatanördar kan försöka slå i varandra. Det närmaste de kommit en mus är den de har i handen när de leker med sin dator. När jag berättade det för dem så blev jag utslängd. Ja se pojkar, humor verkar de inte ha. En timme på Buke och dessa datanördar skulle bli så generade att de inte visste vart de skulle vända sig.
Heja Buke och alla Bukebrudarna :banana: :banana: :banana: och för all del även våra Buke grabbar (men de är i en helt annan kalibel än Daft grabbarna!)
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

pewa skrev:
Märkligt och trist att de låter bröstmjölk gå till spillo på det viset.

Det borde inte vara några större problem med avstånden. Mjölken lämnas ju in fryst. All mjölk från "främmande" som används testas ju dessutom både på innehåll och hygien.

/pewa - djupt tacksam för de mammaor som skänker mjölk

ps. hade en neogranne som tjänade in en tvättmaskin på sin mjölkinlämning :-)

ps2 Det är rätt stora pengar att tjäna, det är inte riktigt samma literpris som på Arla. Tror literpriset nu ligger på runt 100kr.


//Förlåt att jag klippt i ditt inlägg//

Nu är det länge sen jag lämnade in mjölk.... Så det kanske inte är lika nu. Vi kunde lämna in fryst mjölk på sjukhusapoteket. Den fick inte vara för gammal pga att de även tog ett HIV-test som då behövde 6 mån för garanterat neg svar (plus andra test). Nytt test varje gång du lämnar in. För att få lämna in överhuvud taget var det tvunget att vara minst X kilo (kommer inte ihåg exakt, jag hade drygt 5 kg). Jag fick 100 kr/kg. Det är inget man gör för att ha en extrainkomst!!! Krävs oerhört mycket jobb (och plats) med att koka allt varje gång, lufttorka det osv.

Då hade jag ett prematurbarn som krävde överproduktion för att orka suga och för mjölkleverans in till neonatalavd. Då vi senare miste honom i PSD, hade jag ju en massa mjölk kvar i frysen som jag inte vill kasta. Jag visste ju hur mycket det behövdes/behövs.
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Lambi skrev:
Då vi senare miste honom i PSD...

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Åh Lambi, jag får ett stort hål i magen när jag tänker på din situation. Så fasanfullt att gå igenom så mkt och så drabbas efteråt när man tror att allt är ok :cry:

Rent logiskt och professionellt vet jag ju att föräldrar trots allt överlever en sådan sak, men nu med en liten bebis vid tutten kan jag inte förstå var du hittat styrkan för att gå vidare :bow:
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Njut av tillvaron!!! :love:

Känns elakt av mig att ta upp en sådan sak i din positiva tråd, men nu blev det så.

Har frågat "gubben" om vi verkligen är klara med det där med barn... Jag har fått ett klart svar: -JAG ORKAR INGA FLER!
Lustigt egentligen då det blir enklare ju fler man har... Men det är klart, skulle vi börja om nu... då skulle det vara som att få första igen. Yngsta är 10,5 år... ;)
 
Sv: Inskolning i bregottfabriken...

Du underbara manniska!! :bow: :bow: :bow:
Sahar gott har jag inte skrattat pa lange! Jag kan t.o.m. minnas mina egna elandiga forsok att amma utan att grata! :banana:

Sablar, mer "bad news" :smirk: inbilla dig inte att du slipper slapp-faktorn om du skulle raka behova snittas. Jag har snittats tva ganger och anda tvingats till knipovningar. Huruvida man foder vaginalt eller icke sa samlas anda en aktningsvard mangd hormoner i slidmusklerna, allt for att forbereda en vaginal forlossning. Dessa hormoner gor musklerna smidigare och...slappare. :devil:

Lambi, jag kan inte saga mycket men en rejal KRAM kan jag skicka. :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp