Ryttarens ålder på ungponny

N

Nitra

Jag har hört att man får tävla ponny under 6 år i "träningssyfte" även om man är över 18 år som ryttare, stämmer det? gäller det alla ponny kategorierna?

Har inget TR (brukar inte tävla) så jag frågar här...

På Clearrounder har åldern ingen betydelse om jag inte minns fel, eller? Och vad visar man upp på clearround, vacc intyg, pass m.m? Vet att man inte behöver licenser eller grönt kort.

Tacksam för svar :bow:

Sv: Ryttarens ålder på ungponny

Har inte svar på alla dina frågor, men vad jag är hundra på är att man får tävla dressyr på ungponny om man är över 18. Vet inte vad som gäller för hoppning, kategorier tror jag det är C och D som gäller. Clear-round vet jag inte.. Är nog bara vacc-intyg du behöver visa.

Nitra skrev:
Jag har hört att man får tävla ponny under 6 år i "träningssyfte" även om man är över 18 år som ryttare, stämmer det? gäller det alla ponny kategorierna?

Har inget TR (brukar inte tävla) så jag frågar här...

På Clearrounder har åldern ingen betydelse om jag inte minns fel, eller? Och vad visar man upp på clearround, vacc intyg, pass m.m? Vet att man inte behöver licenser eller grönt kort.

Tacksam för svar :bow:

Man får tävla ponny upp till 6 år i avd B oavsett ålder. alltså även över 18.

På clear rounder, eller ja jag antar att du menar klubbtävlingar så är det upp till klubben i fråga om man behöver vaccinationsintyg, grönt kort, licenser eller om man måste vara inom en viss ålder för att få rida ponny.

starcraft skrev:

Vad menas med avd B?
eller menar du kategori b på ponnyn?

Får man inte tävla b-ponny om ryttaren inte är för stor då?
Jag som är 19 år kommer aldrig att bli för stor för b, okej för tung kan jag väl bli:smirk: inga planer på det men....
Så om jag skulle rida in/vidareutblida en ungponny kat. B får jag inte tävla den lokalt då?

Nitra skrev:
starcraft skrev:

Vad menas med avd B?
eller menar du kategori b på ponnyn?

Avd B: Unghästklass. Avd A: Hästar 7 år och uppåt (eller kvalade unghästar)
Vad gäller B-ponny vet jag fortfarande inte:o

det borde du få om det se proportionerligt ut. Men släng ibäg ett mail till ridsportsförbundet o fråga.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 052
Senast: AW
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hoppas att den här tråden ligger på rätt plats nu, har verkligen gjort mina efterforskningar :p. Går i varje fall i köptankar och då...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inspo: dela FL
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur