Ryttare vill använda cykelväg

Sv: Ryttare vill använda cykelväg

Låter väll inte som en bra ide.. inte direkt en hund som man kan plocka upp efter lite snyggt. Ska bli intressant att följa och se denna hästfolk mot icke hästfolk debatten :D

Varför skulle det inte vara en bra idé?

Alla får komma överens om att se till att cykelbanan hålls snygg, hästar får endast framföras i skritt och skulle vägen skadas så får de hjälpas åt att betala.

Det går att komma överens.

Och det finns kommuner/enskilda cykelvägar där man får rida, för att alternativet är sämre.

*kl*

i min gamla kommun protesterade dom genom att samla alla involverade ryttare från stallarna i närheten och sen red dom i samlad trupp PÅ vägen dit dom blivit hänvisade med fotgängare med skyltar först och sist i ledet. det hjälpte o idag har dom fått fina anlagda ridvägar. :)

Skulle vilja se diskussionerna om det var cyklister som ville använda en ridväg att cykla på istället.......:angel:

Det där skulle jag vilja se live!! :D

Skulle vilja se diskussionerna om det var cyklister som ville använda en ridväg att cykla på istället.......:angel:

Fast cyklister har ju mkt fler ställen de KAN cykla på, än vad många ryttare har att rida på.

Och dessutom så är det inte så stor risk att cyklarna hoppar ut i vägen.. ;)

Fast man plockar ju upp/bort efter hästen oavsett?
Att det råkar vara en cykelväg har ju ingen betydelse i den frågan :p

Fast cyklister har ju mkt fler ställen de KAN cykla på, än vad många ryttare har att rida på.

Och dessutom så är det inte så stor risk att cyklarna hoppar ut i vägen.. ;)
Inte om du vill cykla mer offroad med t ex mountinbike....

Många av de ställen jag rider på stöter man titt som tätt på moutainbikers, inga större problem för vare sig mig eller hästen :)

Du menar att det finns ridvägar utan cyklister på?

Typ har jag aldrig sett.

Fast man plockar ju upp/bort efter hästen oavsett?
Att det råkar vara en cykelväg har ju ingen betydelse i den frågan :p

Sant för det mesta men det är den ursäkten som oftast tas fram att det finns en stor del ryttare som skiter i skiten så att säga. :) Ska bli intressant att se slutet på detta :)

Jääättegammal tråd men...

Är det någon som vet vilken cykelväg det gäller och hur det har gått i frågan?

Jag tror det gällde cykelvägen söderut och vidare över 110:an. Det var väl islandshästgänget som ville rida där. Jag tror inte det hänt något alls i frågan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports webbredaktör känner tacksamhet över att hästar inte bryr sig om ifall ryttaren är lite till åren kommen, med rynkor och...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: soom
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 310
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka