Ryttare misshandlad av bilist

"- Bakgrunden kan vara den ständiga irritation som tyvärr finns mellan vissa bilister och hästägare där båda anser sig ha lika stor rätt till att nyttja våra vägar, säger förundersökningsledare Martin Inglund till SVT Nyheter Halland."

Vad är det för jävla bullshit? ALLA hästmänniskor jag känner till undviker i möjligaste mån trafikerade vägar just för att bilister beter sig som as. Helt sjukt att man ska bli misshandlad för att man signalerar att de ska sakta ner.

Mitt ena sto höll på att bli påkört när jag bytte hage på mina två hästar idag. Jag går ca 50 meter på vägen som går genom min gård. Bilens backspegel strök henne över sidan när han pressade sig förbi, jag stannade för att ta reg.nr och höll då på att bli påkörd bakifrån av bil med släp. Jag fattar inte!

"- Bakgrunden kan vara den ständiga irritation som tyvärr finns mellan vissa bilister och hästägare där båda anser sig ha lika stor rätt till att nyttja våra vägar, säger förundersökningsledare Martin Inglund till SVT Nyheter Halland."

Vad är det för jävla bullshit? ALLA hästmänniskor jag känner till undviker i möjligaste mån trafikerade vägar just för att bilister beter sig som as. Helt sjukt att man ska bli misshandlad för att man signalerar att de ska sakta ner.

Ja, och även om man är irriterad på någon så betyder det inte att man får slå denne på käften :meh: Dessutom har man lika stor rätt till vägen om det är en typ av väg där hästar få färdas.

Inte första gången en förundersökningsledare uttalar sig galet dock.

I en annan artikel uppfattade jag att de kände varandra sedan innan och inte direkt var på god fot. Så alltså ingen helt random bilförare för denna kvinna, inte för att det gör mindre ont att bli nedslagen av någon man känner ...

Och jag blev liksom :eek: av det citatet också men av lite andra orsaker.

Vi har alla lika stor rätt till vägarna, både bilister och ryttare/kuskar. Vi inte bara anser oss ha det. Herregud!! Vissa bilister tror inte vi har på vägarna att göra men faktum kvarstår......vi har lika mycket rätt som en bil och trafikreglerna reglerar ju dessutom att vi ska vara ute i trafiken som vilket fordon som helst.

Dessutom har vi alla lika stort ansvar i trafiken, vilket verkar ha gått vissa bilister förbi fullständigt.

Det sjuka är ju dessutom att det var en kusk som blev nersliten ur vagnen av en för henne helt okänd man som sedan dunkade hennes huvud i asfalten framför ögonen på dottern. :eek: Jag hoppas verkligen polisen fick tag på dem och låste in bägge två som färdades i bilen. :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På torsdagseftermiddagen körde en bilist på en häst med en ryttare längs med en byväg i Bollnäs kommun. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst på vägen och en arg bilist. Det var upprinnelsen till ett bråk som slutade med en polisanmälan och ett påkört hästben. ...
Svar
15
· Visningar
2 051
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En bilist har kört på en häst på väg 97 i höjd med Rasmyran. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
387
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Elitryttaren Vasco Mira Godinho misshandlades av konkurrentens familjemedlemmar under en av Portugals nationella dressyrtävlingar i...
Svar
0
· Visningar
968
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama